EXCLUSIV // Care este stadiul lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată București-Giurgiu, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură

EXCLUSIV // Care este stadiul lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată București-Giurgiu, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură

EXCLUSIV // Unul dintre proiectele majore de investiții anunțat de către Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA este modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Giurgiu.

Oficial obiectivul asumat de companie este „Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana”.

Proiectul prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare, între Vidra şi Comana (inclusiv staţia Comana), de la km 18+180 (capătul Y al staţiei Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al staţiei Comana) şi o serie de poduri de cale ferată. Se vor executa lucrări la pod CF km 23+607 peste râul Argeş (între Haltele Vidra şi Grădiştea), pod km 18+265 peste râul Sabăr, pod km 18+402 peste râul Sabăr şi pod km 28+375 peste râul Neajlov. Valoarea totală estimată a contractului este de 458.962.965,47 lei (fără TVA), iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

Într-un răspuns pentru B1.RO, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a explicat care este în prezent stadiul proiectului de modernizare.

Astfel, Lotul 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ – la data prezentei se afla în etapa de achizitie a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor. Conform caietului de sarcini, perioada de execuție a lucrărilor pentru acest tronson este de 30 luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție), de la data semnării contractului.

Lotul 2: ’’Modernizarea infrastructurii de cale ferată între stațiile CF București Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră” – se află în etapa definitivării Studiului de Fezabilitate Final și a documentației privind obținerea Acordului de Mediu.

Despre acest proiect de modernizare, CFR SA anunța că termenul pentru proiectare este de şase luni, pentru execuţia lucrărilor este de 24 luni, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.

Ultima oră
16:07 - Lupta împotriva traficului de persoane, o prioritate pentru Guvern. Nicolae Ciucă: Vreau să mă asigur că avem o coordonare solidă de la nivelul Cabinetului
16:04 - Stadiul lucrărilor de reabilitare la Hotelul Concordia, locul unde s-a pecetluit Unirea Principatelor: Clădirea îşi va recăpăta farmecul de altădată, după ce a ajuns o ruină
15:59 - Valeriu Gheorghiţă: Protecţia după doza booster crește cu 60% faţă de infecţia cu Omicron și cu 90% faţă de cazurile severe și deces (VIDEO)
15:46 - O mare victorie: Indexarea alocațiilor pentru copii în Austria încalcă legea UE!
15:30 - Marcel Ciolacu, replică la acuzațiile aduse de liberali ministrului Sănătății: Am să-i solicit lui Alexandru Rafila să-și ceară scuze că nu mai sunt 500 de decese pe zi (VIDEO)
15:23 - Marcel Ciolacu: Evaluarea miniștrilor, dacă dorim să trăim într-o țară normală, o face primul-ministru. Eu cred că România are nevoie de această coaliție (VIDEO)
15:21 - Acuzații grave, aduse la adresa lui Cătălin Zmărăndescu. Cum ar fi încălcat regulamentul de la Survivor România 2022
15:17 - Marcel Ciolacu, după întâlnirea cu ambasadoarea Franței: I-am transmis să facem din aderarea României la spațiul Schengen o prioritate în mandatul președinției franceze a Consiliului UE
15:11 - Motivul incredibil pentru care Jason Momoa și Lisa Bonet se despart după 16 ani. Totul a pornit de la vaccin
14:56 - Judecătorii australieni au motivat decizia de expulzare a lui Novak Djokovic. Argumentele lor