Producătorul auto Dacia a anunţat momentul în care va renunţa în întregime la motoarele diesel. Mașinile vor rula pe bază de benzină sau GPL

Producătorul auto Dacia a anunţat momentul în care va renunţa în întregime la motoarele diesel. Mașinile vor rula pe bază de benzină sau GPL
Foto: pixabay

Motorul diesel încă supraviețuiește pe mașinile Duster, dar nu pentru mult timp. Producătorul auto a anunțat că are planuri să renunțe complet la acest tip de motoare. Odată combustibilul preferat al francezilor, motorina a devenit nedorită. Modelul 1,5 dCi a reprezentat peste 50% din vânzările de Duster pentru Dacia în prima jumătate din 2022.

A treia generație Duster nu va mai avea motoare diesel

Compania a făcut anunțul că a treia generație de mașini Duster vor fi lipsite de motorul diesel. În acel moment se va încheia complet producţia Daciilor cu motoare alimentate cu motorină. Astfel, maşinile companiei vor rula doar pe bază de benzină sau GPL, scrie largus.fr.

Dacia a menționat că nu a fost dificil să ia această decizie, deoarece cea mai mare parte a vânzărilor se face către persoane fizice. Pe varianta diesel încă mai merg persoanele juridice, care intenționează să cumpere mașini pentru firme.

Această decizie a condus la apariția pe piață, în februarie 2023, a mașinii Jogger 1,6 E-Tech Hybrid, iar tehnologia va fi folosită şi pe Renault Clio, Captur sau Arkana.

Cele mai vândute mașini în România

În primele 7 luni ale anului 2022 vedeta este mașina electrică, a cărei cotă de piață s-a apropiat de 8%. În piaţa naţională, Top 10 mărci autoturisme, plus autovehicule comerciale, după şapte luni din 2022, este condus de Dacia (20.124 unităţi), urmată de Ford (7.070 unităţi), Toyota (6.112 unităţi), Renault (5.744 unităţi), Hyundai (5.612 unităţi), Volkswagen (5.036 unităţi), Skoda (4.839 unităţi), Mercedes Benz (4.168 unităţi), Peugeot (2.477 unităţi) şi BMW (1.696 unităţi), scrie Realitatea.net.

La capitolul „tip de combustibil”, autoturismele pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total, conform datelor de la Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice, precum şi cele full hybrid, ajung să deţină, după şapte luni din 2022, o cotă de piaţă de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% şi 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

e-Largus, vechiul MCV românesc, transformat de ruși în prima Lada electrică

Maşina, numită e-Largus, este încă la stadiul de prototip, dar va ajunge pe şoselele din Rusia anul viitor. Asta în condiţiile în care la uzina AvtoVAZ abia a început producţia modelului Granta, deşi fără ABS, airbag-uri şi alte dotări, scrie Promotor.

La baza vehiculului e-Largus este platforma B0 a grupului Renault-Dacia, lansată în 2004 și care se află și pe prima generație Dacia Duster, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe și Lada Xray.

Lada nu dezvăluie specificațiile tehnice ale lui e-Largus, dar presa rusă a menționat că va fi pentru pasageri cu cinci și cu șapte locuri. De asemenea, va exista și versiunea cu furgonetă pentru marfă.

Urmăriți B1TV.ro și pe