Renault Duster, produs în Brazilia, a obținut zero stele la testele de coliziune făcute în America Latină

Renault Duster, produs în Brazilia, a obținut zero stele la testele de coliziune făcute în America Latină

Renault Duster a obținut zero stele la testele de coleziune efectuate în America de Sud: nu a obținut nici o stea după standardul Latin NCAP, ceea ce înseamnă că nu oferă siguranță pentru șofer, pasageri și pietoni.

Duster este vâdut în America de Sud sub sigla Renault, fiind produs în Brazilia.

În octombrie 2019, un exemplar Renault Duster din a doua generație, produs la Mioveni, a fost supus testelor de către Latin NCAP și a obținut un punctaj general de 4 stele.

Producția SUV-ului a început ulterior și în Brazilia, astfel că organizația independentă a organizat o nouă sesiune de teste pentru Dusterul produs în America de Sud. De această dată, Renault Duster a picat testele de siguranță, obținând zero stele, potrivit automarket.ro.

Latin NCAP a explicat că, spre deosebire de versiunea Dacia, Renault Duster nu oferă în standard airbag-uri laterale pentru protecția capului, în timp ce caroseria este mai vulnerabilă la impactul lateral.

Renault Duster a obținut un punctaj de doar 29% pentru protecția pasagerilor adulți, respectiv 23% pentru protecția copiilor.

„Noul Duster pentru America Latină nu oferă ca dotare standard airbag-uri laterale pentru protecția corpului și capului, precum modelul vândut în Europa sub marca Dacia. La impactul frontal, modelul a arătat instabilitatea structurii și scurgeri de combustibil. Testul de impact lateral a arătat o intruziune ridicată a stâlpului B și o ușă deschisă în timpul coliziunii. Deschiderea ușii în testul de impact lateral Latin NCAP Latin, înseamnă că mașina ar fi eșuat la testul UN95.

Scurgerea combustibilului înregistrată în testul de impact frontal necesită acțiuni suplimentare de la Renault, nu doar pentru a rezolva-o în producție, ci de a chema la service toate unitățile vândute deja care pot avea această problemă la rezervorul de combustibil în cazul unui accident.

În aceeași linie, deschiderea ușii în impactul lateral necesită acțiunea imediată a Renault, deoarece prezintă un risc serios de aruncare a pasagerilor în cazul impacturilor laterale”, menționează site-ul oficial Latin NCAP.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.