O clădire monument istoric aflată în Piața Națiunile Unite este acoperită în mod constant cu afișe publicitare uriașe deși legea interzice acest lucru pe clădirile de patrimoniu precum Palatul Societății Adriatică.
De aici începe un joc de-a șoarecele și pisica, Poliția Locală vine și amendează și dă jos afișajul, iar firma Euromedia care deține publicitatea îl pune la loc în câteva zile, scrie hotnews.ro.
Motivul pentru care firma nu este preocupată prea tare de faptul că încalcă legea – valoarea amenzii este de doar 2.000 de lei – o sumă extrem de mică în comparație cu cât încasează firma din reclame.
Afișajul publicitar este pentru rețeaua de magazine Hornbach, dar mai nou a apărut și unul pentru KFC.
Pentru a reglementa această problema, "Inițiativa Bucureștiul" a început să strângă semnături în cadrul petiției "Spune nu publicității stradale ilegale" prin care vor să mobilizele autoritățiile pentru a inventaria toate mijloacele de publicitate stradală și înlăturarea celor ilegale.
"Este un fapt cunoscut pentru toți locuitorii orașului București că de mai mulți ani de zile numeroase clădiri din centrul orașului sunt acoperite cu uriașe panouri publicitare (cunoscute și drept “mesh-uri”). Aceste mesh-uri reprezintă de cele multe ori o modalitate de agresiune estetică, prin dimensiunile lor foarte mari, prin cromatică dominată de culori vii, excesiv de contrastante ori prin mesajul pe care îl promovează într-un mod agresiv. Mare parte din imobilele pe care sunt amplasate astfel de reclame sunt clădiri istorice, adevărate opere arhitecturale, reprezentative pentru perioada în care au fost construite și pentru istoria și identitatea orașului București. Continuarea modului abuziv și adesea ilicit de acoperire a clădirilor istorice (și nu numai) constituie o negare vădita a trecutului și subordonarea acestuia afacerilor profitabile", se arată în petiția online.