Hârtia igienică, profit triplat pe timp de criză

Hârtia igienică, profit triplat pe timp de criză
Foto: freakingnews.com

Deși consumul în general a scăzut în România, producătorii de hârtie igienică se bucură de profitul triplat, care continuă să crească, informează site-ul Capital.

Fiind vorba de un produs de necesitate, piața hârtiei igienice pare mai puțin afectată de criză.

Conform Middle East Marketing Research Bureau, România a avut în 2000 un consum de doar 1,5 kg de produse finite din hârtie, iar în 2010, consumul a ajuns la 3,4 kg. Spre deosebire de Austria sau Germania, unde consumul a fost de până la 14 kg pe locuitor, consumul înregistrat în România este foarte mic.

Importurile de hârtie igienico-sanitară, care reprezintă aproximativ 35-40% din totalul pieței de 77 milioane de euro au ajutat la modificarea obiceiului de consum al românilor. Astfel că, hârtia fără tub și de calitatea slabă a fost înlocuită cu hârtia de o mai bună calitate cu rolă care are patru-cinci straturi.

Potrivit Capital, producția internă de hârtie igienică se ridică la circa 45-47 milioane de euro și este împărțită între șase companii.

Din cauza crizei economice profiturile s-au redus, iar în momentul de față toate companiile se luptă pentru investiții.

„Anul 2011 va fi unul cu investiții majore, ale căror efecte benefice vor fi resimțite o parte în semestrul al doilea din 2011, iar o altă parte la finele lui 2012”, au declarat reprezentanții Vrancart, citați de sursa preziată.

Pentru că principala problemă a fabricanților este scumpirea accelerată a materiei prime, companiile încep să investească și în rețelele de reciclare.

Producătorii de hârtie igienico-santiară din țară sunt: Comceh Călărași, cu o cotă de piață cca. 35%, Pehart Petrești, cu o cotă de 25%, Vrancart Adjud, cu o cotă de 25%,  Petrocart Piatra Neamț, Monte Bianco Târgoviște, Family Paper București și SCA Hygiene Products.

Tags: