Sistemul prin care clienții pot să-și scaneze singuri produsele pentru a evita să mai aștepte la cozi în supermarketurile care nu dispun suficienți casieri pentru a se evita timpii lungi de așteptare a fost încurajat în România.
Cel mai recent anunț, transmis de Auchan, se referea la introducerea, începând cu luna februarie, de case în totalitate self-scan, casierii existenți fiind redirecționați către activitățile de consilieri clienți, relatează Economedia care a întrebat mai mulți retaileri daca au în plan, în viitorul apropiat, să implementeze o soluție asemănătoare.
Deși companiile spun că vor continua extinderea și modernizarea caselor de marcat, nu vor lua prea curând decizia de a se delimita casierii existenți.
Contactat de Economedia, Lidl dă de înțeles că nu va elimina prea curând din casele de marcat tradiționale, având în continuare un sistem mixt de încasări.
Lidl a întrodus sistemul self-scan la finalul anului 202o și afirmă că introducerea acestui nou tip de case nu a afectat numărul angajaților din magazinele companiei.
„În prezent, Lidl România oferă posibilitatea clienților care au mai puține cumpărături să folosească și case de tip self check out în aproximativ 190 de magazine din cele peste 340 de magazine din țară.
Această alternativă a fost introdusă treptat, începând cu finalul anului 2020, fără renunțarea la casele de marcat tradiționale pentru fiecare magazin. Și pe viitor, ne propunem să oferim clienților care ne trec pragul ambele variante”, transmit reprezentanții Lidl.
Compania nu a dat detalii despre întrebările Economedia privind planuri de dezvoltare pentru casele self-scan în 2023 și 2024 sau cate case self-scan are retailerul în prezent.
Cora spune că nu are prevăzute investiții în casele self-scan pentru 2023
Cora transmite că, în acest an, a prevăzut implementarea sistemului de plată cash care să completeze soluția inițială de plată cu cardul.
„Încă de la implementarea programului case automate în rețeaua cora din România, în septembrie 2020, abordarea noastră a fost aceea de a oferi o dezvoltare serviciilor, având în vedere segmentarea existentă la nivelul clienților – o parte preferă casele automate și sunt familiarizați cu soluțiile digitale, le acceptă cu ușurință , versus o parte din clienti care nu posedă neapărat un smartphone sau un card bancar, fie prefera sa isi duca produsele la casa traditionala.
Integrarea caselor automate în plină pandemie a fost și soluția pentru reducerea timpilor de așteptare la coadă”.
Cora are 115 case automate și 270 de case cu casier și menționează că, în 2023, nu are prevăzute investiții la capitolul case selfpay, strategia de business fiind optimizarea serviciului, conform Economedia.
Kaufland transmite că fiecare magazin nou pe care îl deschide este prevăzut cu mai multe case self-scan, pe lângă cele tradiționale iar, în 2023, va continua planurile de extindere în România, cu cel puțin 10 magazine noi, toate dotate cu sisteme self-scan:
„Aproape toate magazinele Kaufland, din totalul de 167 deschise în România, sunt dotate și cu case self-scan, în completarea caselor de marcat tradiționale disponibile”, a declarat Valer Hancaș, director de comunicare și corporate affairs, Kaufland România, potrivit Economedia.