Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) bate un nou record negativ la capitolul autostrăzi. După ce în 2015 “a reușit” să termine mai puţini kilometri de autostradă decât începuse, pentru că lotul 3 din Orăştie-Sibiu a fost închis, anul acesta, până la urmă, şi cei 95 de kilometri care trebuiau daţi în folosință s-au făcut 75.
Potrivit statisticilor, România rămâne ţara europeană cu cea mai mică reţea de autostrăzi pe cap de locuitor, doar 2,4 centimetri, scrie Gândul. Asta deși CNADNR are pentru 2016 un buget de 4,23 miliarde de lei.
Fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu a publicat pe Facebook un bilanţ al celor opt luni petrecute la cârma ministerului, arătând care este stadiul autostrăzilor din România, ce proiecte au fost reluate şi ce investiţii au fost demarate în mandatul pe care tocmai l-a terminat.
“Proiecte relansate in mandatul meu dar care au nevoie in continuare de monitorizare zilnica !!:
– Autostrada Sebes-Turda (A10)
– Autostrada Lugoj-Deva
– DN 76
Pachete legislative deja finalizate si care trebuie doar aprobate in Guvern conform programarii:
– Master Planul de Transport al Romaniei
– OUG separare CNADNR in companie de investitii si companie de mentenanta
– OG pentru accelerarea proiectelor de investitii – partea a doua, masuri financiare
– OUG pentru infiintarea Agentiei de Reforma Feroviara”, a scris Costescu pe Facebook.
Evoluţia anuală a numărului de kilometri de autostradă inauguraţi în România, potrivit Gândul:
1972: 98 km
1987: 18 km
2004: 97 km
2007: 50 km
2009: 42 km
2010: 10 km
2011: 50 km
2012: 164 km
2013: 116 km
2014: 22 km
2015: 12 km, închişi 22