O nouă cercetare realizată de site-ul de urmărire a turbulențelor Turbli dezvăluie rutele din Europa care se confruntă cel mai des cu turbulențe. Factori precum relieful muntos, jeturile de aer și fronturile meteo pot contribui la apariția lor.
Datele furnizate de Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) sugerează că, în perioada 2009-2023, 37 de pasageri și 146 de membri ai echipajului au fost grav răniți din cauza turbulențelor, acestea rămânând cea mai mare cauză a rănilor pe un zbor comercial.
Turbulențele pot apărea oriunde, dar anumite caracteristici le pot face mai frecvente.
O nouă cercetare realizată de site-ul de urmărire a turbulențelor Turbli a scos în evidență rutele din Europa care sunt cele mai susceptibile de a se confrunta cu turbulențe.
Opt dintre primele 10 cele mai turbulente rute încep sau se termină în Elveția, iar alte rute trec peste sau în jurul Alpilor.
Pentru a cuantifica probabilitatea turbulențelor, Turbli utilizează rata de disipare a vârtejurilor (EDR). Aceasta este o măsurătoare a turbulenței atmosferice care este independentă de caracteristicile aeronavei. Este metrica standard pentru turbulențele aviatice utilizată de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) și de Organizația Meteorologică Mondială (OMM).
Nisa – Geneva: EDR 16.07
Nisa – Zurich: 15.49
Milano – Zurich: 15.41
Milano – Lyon: 15.37
Nisa – Basel: 15.33
Geneva – Zurich: 15.05
Nisa – Lyon: 14.99
Geneva – Veneția: 14.78
Lyon – Zurich: 14.74
Veneția – Zurich: 14.67
Conform Turbli, tot ce este sub un EDR de 20 este considerat „ușor”, iar cele între 20 și 40 sunt moderate. Nicio rută din lume nu a fost clasificată ca fiind puternică (40-60) sau extremă (80-100) pe baza unei medii anuale, deși este posibil ca unele incidente individuale să fi depășit aceste praguri.
Experții sunt de acord că turbulențele se agravează ca urmare a schimbărilor climatice. Mai exact, temperaturile extreme mai mari și furtunile mai puternice și mai imprevizibile înseamnă că turbulențele extreme sunt susceptibile de a deveni mai frecvente. Universitatea Reading din Regatul Unit estimează că, până în 2050, turbulențele vor fi de două ori mai frecvente.