Agenţii de turism intern sunt de părere că în acest an Mamaia a fost victima unei campanii „nedrepte”, mai ales din cauza administraţiei locale și consideră că nu tarifele la cazare au îndepărtat turiștii, în condițiile în care, cu aceleași prețuri, staţiunile de la munte, de pe Valea Prahovei sunt arhipline.
De asemenea, reprezentanţii agenţiilor de turism reproşează autorităţilor locale că nu au promovat suficient noile schimbări de pe litoral, care cândva le lipseau turiștilor. Mai exact, faptul că din acest sezon s-a permis administratorilor de plajă să amplaseze şezlonul la malul mării, că intrarea în apă este lină, sau dispariția dunelor de nisip care „tăiau” vederea spre mare.
Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi administratorul unei agenţii specializată pe turism intern este de părere că „Este un exemplu de cum să tranformi un mare, uriaş avantaj, înr-un dezavantaj din cauza lipsei de promovare. Este evident că nu au avut oameni de comunicare. Percepţia bate realitatea, percepţia în acest moment este deformată, Mamaia nu este pustie. Da, nu este full cum eram noi obişniţi, dar în niciun caz pustie. O investiţie atât de mare, atât de importantă pe care eu o compar cu autostrada Bucureşti-Constanţa, o investiţie fabuloasă, cu impact pe termen lung, nu e o glumă, s-a întors împotriva lor pentru că nu au ştitut să o valorifice la nivel de imagine”.
Vicepreşedintele ANAT a precizat că în stațiunea Mamaia sunt peste 30 de hoteluri care oferă turiştilor cazaţi parcare gratuită, iar multe dintre ele oferă și şezlong gratis. „Au fost promovate extremele, vârfurile negative, nu realitatea generalizată”, a spus Voican, conform Adevarul.ro.
Se pare că în ceea ce privește prețurile pe litoral sau la munte, ele sunt aproape la fel. De exemplu, fără 500 de lei pe noapte în timpul săptămânii şi 600-700 de lei în weekend, cu greu găseşti cazare în Sinaia.
„La noi e bine, la Sinaia în weekend este full, full, full, iar în timpul săptămânii gradul de ocupare este undeva peste 60 la sută. Astăzi, luni 25 iulie, gradul de ocupare este de 65 la sută, iar în weekend a fost sută la sută, plus mulţimea celor care vin doar pentru o zi şi pe care nu o pot estima”, susţine Paul Popa, directorul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Sinaia.
Acesta a precizat că „Piaţa internaţională nu şi-a revenit, turismul internaţional nu este nici pe departe la valorile din anul 2019, ne uităm la ele ca la o icoană. Acum, din iulie au început să mai vină străini, dar puţini. Nu sunt nici 20 la sută din câţi erau atunci”.