Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a vorbit, joi, despre situația în care se găsește sistemul de învățământ românesc, în comparație cu media Uniunii Europene, în ce privește rata de abandon școlar, ponderea absolvenților de învățământ superior și rezultatele PISA. Cîmpeanu a catalogat situația ca fiind îngrijorătoare.
Joi, Comitetul interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată” s-a reunit într-o primă ședință.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
„Am prezentat obiectivele pe care trebuie să le înfemplinim prin ”România Educată”. Lucrurile nu sunt îmbucuroare din perspectiva abandonului școlar, a părăsirii timpurii a școlii.
Ținta asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020, realizându-se 15,6& în confițiile în care media UE asumată a fost de 10%, iar realizată a fost de 10.1%.
Ponderea absolvenților de învățământ superior: România și-a propus 26,7% ca țintă corectată față de ținata sumată de UE de 40%. De la 26,7%, România a realizat 26,4%. În condițiile în care UE media e de 40,9% absolvenți de învățământ superior.
Din perspectiva educației timpurii, stăm ceva mai bine. Suntem la 82%, în condițiie în care UE e la 95,3%. Educația timpurie e un capitol foarte imporitant asumat inclusiv la nivelul proiectului ”România Educată”.
Din perspectiva rezultatelor PISA, știți foarte bine că lucrurile sunt mai mult decât îngrijorătoare. Pe partea de citire, România a realizat, în 2015, 38,7% rată de analfabetism funcțional definitivă ca atare, iar în 2018 a crescut la 40,8%. La matematică, de la 39,9% a crescut la 46,6%, la științe a crescut de la 38,5% la 43,9%. Deci în perioada 2015 – 2918, din perspectiva testelor PISA, sistemul de învățământ s-a deteriorat. Media UE e de 22% la citire, adică jumătate, 22,9% la matematică, mai puțin de jumătate, și 22,3% la științe, iar jumătate”, a declarat Sorin Cîmpeanu.