Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit despre situația sistemului de transport public din București, luni, pe B1 TV, la „Actualitatea” cu Tudor Mușat, și și-a exprimat speranța că până în vara viitoare va fi pusă la punct o linie de nord pentru metroul de suprafață.
Nicușor Dan, pe B1 TV, despre investițiile în sistemul de transport public
Edilul a amintit de contractul pentru cele 100 de tramvaie de la Astra Arad.
„Avem contractul în desfășurare cu Astra Arad pentru 100 de tramvaie, din care știți că primul a și venit, este în probe și va începe să meargă realmente pe linia 41 în septembrie. O să vină 100, e important pentru că parcul nostru are cam 350 de tramvaie și, din `89 până acum, nu sunt decât 17 noi”, a precizat Nicușor Dan.
El a vorbit și despre achiziția de autobuze electrice și troleibuze.
„Avem bani europeni pentru 100 de autobuze electrice, a fost o achiziție publică. Depunerea ofertelor s-a încheiat în urmă cu două-trei săptămâni, acum este o evaluare, au depus oferte șase firme serioase, deci probabil că o să semnăm contractul undeva într-o lună și jumătate două din momentul acesta și o să le avem până la sfârșitul anului viitor”, a adăugat oficialul.
„De asemenea, avem în achiziție publică 100 de troleibuze. Documentația este pe Site-ul Electronic de Achiziții Publice. Mai avem bani în PNRR pentru 22 de troleibuze, asta în ceea ce privește reînnoirea flotei”, a mai spus Nicușor Dan.
Nicușor Dan consideră că „o mare oportunitate pentru noi e infrastructura de tramvai”.
„E bine că Bucureștiul are această rețea extinsă de 150 de kilometri linie de tramvai, care de cele mai multe ori nu se intersectează cu traficul. E rău că avem 52 de kilometri care sunt vai de capul lor, cum este (bulevardul, n.r.) Mihalache sau cum este bulveradul Basarab. Vestea bună este că am făcut documentațiile pentru toate aceste 16 tronsoane, în total 52 de kilometri, și avem deschiderea Programului Operațional Regional pentru a le ataca pe toate”, susține primarul general.
„În plus, pentru alți 30 de kilometri, dintre care cel mai interesant, în opinia mea, este reluarea circulației cu tramvaiul prin Piața Unirii, avem în achiziție publică, cu depunerea ofertelor peste două-trei săptămâni, studiul de fezabilitate”, a continuat Nicușor Dan.
Primarul a menționat că, în opinia sa, o componentă extrem de importantă pentru viitorul transportului public este metroul de suprafață.
„Am făcut câțiva pași înainte, avem studiul de prefezabilitate și eu sper că până vara viitoare să avem o linie de nord, fie Gara de Nord – Pipera – Gara Obor, fie Gara de Vest – Pipera – Gara Obor”, a mai afirmat Nicușor Dan.