Podul de peste Prut de la Vama Albița va fi dărâmat. Ce se va construi în locul lui

Podul de peste Prut de la Vama Albița va fi dărâmat. Ce se va construi în locul lui

Podul peste Prut de la Vama Albița, cea mai importantă trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova urmează să fie demolat.

În locul lui va fi construit un pod cu patru benzi. În plus, alte trei poduri vor fi construite peste Prut, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Precizările oficialului vin după ce, la București, comisia mixtă România-Republica Moldova a stabilit un protocol pentru acțiuni comune în transporturi, infrastructură și soluții logistice pentru transport de păcură, relatează economedia.ro. 

Unde vor fi mai fi (re)unite malurile românești

Pe lângă proiectul podului rutier de la Ungheni (pod la patru benzi) – pe care CNAIR îl va lansa în licitație pentru proiectare și execuție la începutul anului viitor – se va ridica un nou pod la Albița și vor intra în reparații capitale podurile de la trecerile de frontieră Sculeni și Oancea.

Lucrări asemănătoare vor mai avea loc la Stânca (jud. Botoșani) , Bumbăta și Fălciu (Vaslui) unde sunt proiectate trei poduri noi.

,,Colaborarea dintre România și Republica Moldova este una productivă, în cadrul căreia au fost clarificate și rezolvate diverse aspecte ce țin de planul comun de acțiuni pe infrastructură și transport, precum și soluții logistice de transportare a păcurei. Pe lângă finalizarea cu succes a primului pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD), am demarat procedurile pentru reabilitarea podurilor:

Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
Oancea (RO) – Cahul (MD)
Construcția a noi poduri rutiere peste Prut:
Stânca (RO) – Costești (MD)
Bumbăta (RO) – Leova (MD)
Fălciu (RO) – Leca (MD)
Construcția unui pod nou la nivel de autostradă: Ungheni (RO) – Ungheni (MD), pod care va veni în sprijinul consolidării relațiilor economice, sociale și frățești dintre România și Basarabia.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8, cunoscută și Autostrada Unirii și va avea și punct de trecere a frontierei. Am obținut acordul de mediu pentru acest pod în data de 18 noiembrie” a mai precizat Ionel Scrioșteanu.
Guvernul de la Chișinău a început demersurile pe lângă Comisia Europeană pentru includerea Autostrăzii A8 (culoarul de transport) în harta rețelelor europene Centrale TEN-T care să asigure o rețea modernă de transport până la Chișinău în Republica Moldova și mai departe până la Odessa în Ucraina.

Importanța acestor demersuri

Construcția unui pod nou la nivel de autostradă: Ungheni (RO) – Ungheni (MD), pod care va consolida relațiilor economice, sociale și istorice dintre România și Moldova.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8, cunoscută și Autostrada Unirii, și va avea și punct de trecere a frontierei. „Am obținut acordul de mediu pentru acest pod în data de 18 noiembrie” – a precizat Irinel Scrioșteanu.
Secretarul de stat a mai precizat că, Guvernul de la Chișinău a început demersurile pe lângă Comisia Europeană pentru includerea Autostrăzii A 8 (culoarul de transport) în harta rețelelor europene Centrale TEN-T care să asigure o rețea modernă de transport până la Chișinău în Republica Moldova și mai departe până la Odessa în Ucraina.
Urmăriți B1TV.ro și pe
`