Un profesor explică de ce România este slabă la Matematică, deși elevii parcurg peste 1.200 de ore până în clasa a VIII-a: „Sistem bazat pe toceală”

Un profesor explică de ce România este slabă la Matematică, deși elevii parcurg peste 1.200 de ore până în clasa a VIII-a: „Sistem bazat pe toceală”
Image by Dx21 from Pixabay

Elevii din România au cele mai slabe rezultate la Matematică, deși până în clasa a VIII-a parcurg 1.200 de ore, arată un studiu publicat recent de OCDE, care s-a bazat pe rezultatele obținute la testările PISA.

Motivul pentru care elevii din România au rezultate slabe la Matematică, deși fac cele mai multe ore

România s-a clasat pe locul 45 în clasamentul celor 81 de țări participante și pe penultimul loc în UE la testările PISA din anul 2022.

„Normal că am avut rezultate slabe, căci elevii noștri nu sunt obișnuiți cu acel sistem de evaluare. Este vorba despre ceva cu totul diferit. Cerințele sunt diferite, modul de abordare este altul.

Ar trebui ca aceste rezultate să fie raportate la propria noastră programă de învățământ sau să încercăm să ne aliniem și noi la sistemul țărilor europene. Căci, altfel, nu putem compara mere cu pere”, a explicat profesoara de matematică Denisa Tănăsescu.

Din punctul ei de vedere, rezultatele PISA nu au nici o relevanță având în vedere că sistemul nostru de predare este diferit de cel de afară.

„Materia ar trebui predată cu cap, mai bine, mai eficient. La e noi, pe lângă faptul că e multă, stufoasă, mai e și prost concepută și predată. Elevii români nu au fost încurajați să-și pună mintea la contribuție, să gândească, să facă asocieri logice.

În schimb au fost încurajați să tocească. La noi totul se memorează. Pisează la funcția de gradul 2 până nu mai pot”, a mai spus profesoara, potrivit Adevărul.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`