Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond, la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor primate, referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air.
Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.
„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație.
Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință!
Drum bun să avem!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat.
De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.