McDonald’s strânește controverse în Germania, acolo unde, împreună cu lanţurile de supermarketuri Rewe şi Edeka şi cu lanţul de retail Tschibo, face parte din Asociaţia pentru Educaţia Consumatorilor, care va începe în curând o campanie de conştientizare privind consumul, în şcolile din întreaga ţară, transmite site-ul thelocal.de, citat de Agerpres.
Iniţiativa a fost susţinută de ministrul german pentru protecţia consumatorilor, Ilse Aigner, însă organizaţia pentru consumatori Foodwatch susține că iniţiativa este un fel de „a pune lupul paznic la oi”.
„În loc să stabilească în cele din urmă limite pentru mecanismul publicitar necontrolat în favoarea dulciurilor şi a mâncării junk pentru copii, doamna Aigner facilitează drumul spre şcoli pentru McDonald’s şi Edeka şi lasă pe seama acestora educaţia nutriţională din şcolile primare”, a declarat managerul adjunct al Foodwatch, Matthias Wolfschmidt.
El a spus că industria alimentară i-a învăţat deja pe copii obiceiuri nesănătoase de consum – un lucru cu care părinţii şi profesorii se confruntă în mod constant.
Companiile menţionate susţin financiar această campanie.