Licitație cu dedicație? Poliția Rutieră, din subordinea lui Bode, vrea să cumpere sute de mașini. Specificațiile se potrivesc perfect pentru BMW, care a ales Ungaria, în detrimentul României, pentru a-și deschide noua fabrică

Licitație cu dedicație? Poliția Rutieră, din subordinea lui Bode, vrea să cumpere sute de mașini. Specificațiile se potrivesc perfect pentru BMW, care a ales Ungaria, în detrimentul României, pentru a-și deschide noua fabrică
Foto: sindicateuropol.ro

Poliția Rutieră, din subordinea ministrului de Interne, Lucian Bode (PNL), vrea să înlocuiască vechile autospecialele Dacia Logan. În acest sens, a fost lansată o licitație în vederea contractării unui număr de maximum 600 de autospeciale de poliție, prețul fiind de 163.343,41 de lei de mașină (circa 33.200 de euro), susține sindicatul Europol.

Numai că, după cum atrage atenția site-ul 60m.ro, licitația pare a fi una cu dedicație, dacă e să ne uităm la cerințele din caietul de sarcini. Suspiciuni au și sindicaliștii.

Astfel, în loc să cumpărăm de la cei care produc în România, vom lua de la BMW, care recent a renunțat să deschidă o fabrică la noi și a ales în schimb Ungaria. Noua fabrică a companiei va fi chiar la granița cu noi.

Cumpărăm mașini pentru Poliția Rutieră, dar nu de la cei care produc în România

Astfel, potrivit caietului de sarcini, se pot califica doar BMW și Mercedes, respectiv cutie automată cu minim 8 trepte ( ZF8 sau 9GTronic), 4×4 permanent ( xDrive) și o putere de minim 174 de CP.

De altfel, singurele mașini care intră în această categorie sunt BMW 320d sau Mercedes C200d, menționează sursa citată.

Dăm bani pe alte mașini pentru Poliția Română și nici măcar nu sunt performante

60m.ro mai notează că marea problema a noilor mașini e că sunt mai puțin performante decât vechile VW Passat B5 echipate cu motorul V6 pe benzină de 2.8 litri și 193 CP.

În țările civilizate ca Marea Britanie, Germania sau Franța, Poliția Rutieră nu cumpără cel mai slab motor (320d de 190 CP), respectiv cel mai puternic motor (335d de 340 CP).

Sursa citată insistă că motorul de doi litri și 190 CP este unul slab pentru o mașină de poliție care trebuie să-i prindă pe vitezomani.

Ce spune Sindicatul Europol despre mașinile pe care le dorește Poliția lui Bode

Și sindicaliștii Europol remarcă faptul că ceva nu e în regulă în această achiziție. Ei spun că singura marcă de mașină care pică perfect pe cerințele Poliției Rutiere e BMW.

„Nu mică ne-a fost mirarea când, dupa aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că SINGURA marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW. Iar tipul de BMW este 320ix. Acum, nu o să fim noi cei cârcotași, fiind relevant faptul că vom primi multe (sperăm la mai mult de una pe județ) autospeciale ,,adevărate” de poliție, așa cum multe țări (toate) din blocul comunitar au în dotare. Dar nu putem să nu ne întrebăm retoric – oare chiar atât de importantă era acea cutie de 8+1 trepte?! IGPR-ul nu putea să lărgească puțin sfera și să solicite o plajă mai largă pentru ca tot ce înseamnă producător auto de marcă să participe la licitație?!”, scriu sindicaliștii.

BMW, favorizată să câștige licitația, a ales Ungaria să-și deschidă o fabrică

În schimb, cei de la BMW n-au vrut să deschidă o fabrică în România și au ales la schimb Ungaria.

Noua lor fabrică își va deschide porțile în nord-vestul orașului Debrețin, chiar la granița cu România.

Compania va investi mai mult de un miliard de euro în șantier, informează electrive.com.

Aici va începe în 2025 producția de serie pentru primul vehicul electric New Class, iar reprezentanții companiei spun că se vor produce aproximativ 150.000 de unități pe an.

Urmăriți B1TV.ro și pe