S-ar putea ca blindatele grele ale NATO să nu mai aibă pe unde să treacă pentru a ajunge în poligonul de la Cincu din cauza unui pod de nici o sută de metri.
Podul ar fi trebuit să fie construit de peste un an, dar nu înainte de a-l demola pe cel vechi. Pentru că Ministerul Apărării a cerut urgentarea construcţiei, Consiliul Judeţean Braşov a atribuit contractul unei asocieri de firme, însă lucrările tot nu au început. Vechiul pod era complet degradat. Este necesară o infrastructură rutieră solidă, între Gara de la Voila şi baza militară de la Cincu, zonă intens tranzitată de trupele NATO.
Structura metalică a noului pod a fost adusă la fața locului, însă problema principală rămâne demolarea vechii construcții peste răul Olt. Poate fi distrusă doar prin implozie sau piconare, ambele variante fiind respinse de Hidroelectrica.Gheorghe Osalciuc, primarul comunei Voila a declart pentru TVR că podul vechi este făcut pentru trafic ușor şi, la 60 de tone, nimeni nu garantează că ar rezista.
Mihai Pascu, director executiv Direcția drumuri județene și servicii publice, CJ Brașov dă vina pe Hidroelectrica: “Avizul de la Hidroelectrica presupune că nu avem voie să facem niciun fel de lucrare în albie, deci nu avem voie să afectăm deloc acel canal de fugă al barajului de care fac vorbire.”
Ben Hodges, fostul comandant al trupelor SUA în Europa, a declarat încă din luna ianuarie că în cazul unui atac al Rusiei asupra Ucrainei că lipsa infrastructurii din țara noastră ar putea fi o piedică în mobilizarea rapidă a trupelor și tehnicii militare a aliaților NATO spre Flancul Estic.