McLaren concediază un sfert din personal pe fondul pandemiei de COVID-19

McLaren concediază un sfert din personal pe fondul pandemiei de COVID-19

Compania McLaren are în vedere concedierea a peste de un sfert din personalul său ceea ce va însemna 1.200 de disponibilizări, pe fondul pierderilor suferite în contextul crizei COVID-19, care a afctat puternic industria auto la nivel mondial.

Potrivit BBC, paartea cea mai importantă a concedierilor va viza divizia producătoare de supercar-uri, de aproape 4.000 de angajați. Totodată, nici personalul din cadrul echipei de Formula 1 nu scapă de disponibilizări, peste 70 de persoane urmând să își piardă locul de muncă.

Restructurarea nu se va opri aici. Va exista și o a doua etapă a concedierilor, în 2021, odată ce echipa va intra sub incidența acordului recent încheiat privind plafonul bugetar la nivelul Formulei 1.

Acest plan de concedieri este anunțat în condițiile în care cursele de Formula 1 au fost suspendate, în timp ce comenzile pentru supercar-urile produse de McLaren au scăzut din cauza pandemiei.

McLaren a arătat că a fost „grav afectată” de criză. Compania a precizat că a lucrat din greu pentru a reduce costurile și pentru a evita disponibilizările.

Ferrari și-a închis temporar fabricile

Ferrari şi-a închis fabricile de la Maranello şi Modena, încă din luna martie, în contextul restricțiilor impuse de guvernul de la Roma care au avut drept consecință reducerea unor activități economice. În plus, au fost înregistrate întreruperi în lanțul de aprovizionare cu piese.

În același timp, echipa de Formula 1 şi-a suspendat acitivitatea. Etapa inaugurală a Campionatului Mondial de Formula 1 a fost anulată după ce s-a confirmat contaminarea cu noul coronavirus în cazul unui membru al echipei McLaren.

Renault pregătește concedierea a 5.000 de angajați

O altă mare companie autor afectată de criza COVID-19 este Renault. Gigantul francez are în plan renunțarea la 5.000 de angajați în Franțași închiderea unor uzine.

Închiderea de fabrici în Franța nu este dorită de guvernul francez de care depinde ajutoarele de stat pe care compania Renault le dorește, în contextul unui declin al vânzărilor fără precedent.

Anul trecut a fost primul din ultimii 10 cu pierderi pentru Renault, 141 milioane euro, față de profit de peste 3 miliarde euro în 2018. Și cifra de afaceri a scăzut, cu 3,3%, până la 55,5 miliarde euro.

Urmăriți B1TV.ro și pe