ALERTĂ LA NASA: Un ASTEROID GIGANT se apropie de Terra! Oamenii de știință trebuie să găsească o soluție până VINERI dimineață când...

Un asteroid de mărimea unui stadion a fost detectat apropiindu-se de Pământ, momentul de pericol maxim fiind estimat pentru vineri la ora 11! Asteroidul 522684 este considerat imprevizibil și deci periculos, datorită mărimii și traiectoriei imposibil de anticipat.

Oamenii de știință sunt de părere că asteroidul care are un diametru de 360 metri este mai puternic decât estimaseră inițial, iar operațiunea de deviere de la impactul cu Terra ar putea fi îngreunată.

Cercetătorii folosesc simulări pe computer pentru a reuși o bombardare cu succes a imensei roci cosmice. După primele calcule a reieșit că nu se poate lovi de destulă forță pentru ca asteroidul să fie anihilat cu o singură lovitură.

De regulă ne confruntăm frecvent cu asteroizi de mici dimensiuni, precum a fost cazul Chelyabinsk, în urmă cu câțiva ani. E doar o chestiune de timp până când aceste întrebări vor trece de la nivelul academic la cel al realității, definind răspunsul la amenințări majore, a declarat profesorul K.T. Ramesh de la Universitatea Johns Hopkins, citat de Metro.co.uk.Trebuie să ne fie foarte clar cu privire la ce avem de făcut în astfel de cazuri, iar eforturile științifice sunt vitale pentru a lua deciziile potrivite, a mai declarat Ranesh.

Cercetătorii încearcă să găsească o soluție stabilă pentru cazurile neașteptate de apariție a unui asteroid periculos. Una dintre soluțiile luate în calcul, oricât de SF ar părea, este determinarea coliziunii dintre doi sau mai mulți asteroizi.

Studiul este finanțat de către Institutul NASA de Studii Virtuale ale Sistemului Solar.