Agenţia de Protecţie a Datelor din Belgia a constatat că Facebook monitorizează comportamentul pe internet al utilizatorilor care intră pe reţeaua socială chiar dacă aceştia nu au un cont şi chiar dacă au optat să nu fie urmăriţi din browser.
Potrivit The Guardian, Facebook urmăreşte utilizatorii pentru a le oferi reclame în funcţie de ceea ce caută pe internet şi site-urile accesate.
Astfel, problema porneşte de la ocuparea internetului cu tot felul de butoane prin care site-urile sunt conectate la Facebook, dar și prin amplasarea de cookie-uri care rămân în calculator şi urmăresc comportamentul din orice pagină.
Cu toatea acestea, legislația cookie-urilor potrivit legii europene prevede că site-urile trebuie să ceară acordul înainte de a amplasa un cookie în calculator.
Practic, Facebook îşi urmăreşte şi utilizatorii de-a lungul internetului. Dacă vom căuta tigăi pe Google, Facebook ştie acest lucru şi ne va servi reclame la tigăi în news feed în cel mai scurt timp. Monetizarea prin advertising este cea mai puternică sursă de venit pentru Facebook. Iar dacă Facebook „întâlneşte” pe cineva care nu are cont, se duce după el pentru a şti, preventiv, ce doreşte acesta.
”Dacă oamenii care nu sunt urmăriţi de Facebook aleg să nu fie targetaţi de niciun site, prin opţiunea opt-out, Facebook le introduce un cookie în calculator care are o valabilitate de doi ani”, se arată în raportul belgian. Acest cookie nu urmăreşte utilizatorii, dar nimeni nu ştie ce funcţie are.
Citeste mai mult: adev.ro/nm4rd8