Panică printre şoferi, maşinile diesel sunt interzise oficial: Decizia bomba a fost luată chiar la Tribunal. Ce vor păţi romanii
Germania a făcut un prim pas spre interzicerea maşinilor diesel începând cu luna februarie, pentru a aduce nivelul de poluare a aerului în conformitate cu normele Uniunii Europene, relatează Adevărul, citând o decizie a Tribunalului administrativ federal din Leipzig, de vineri.
EȘTI ROMÂN ADEVĂRAT? ȚINE-ȚI RESPIRAȚIA ȘI DĂ REPEDE CLICK AICI! AI GRIJĂ – POZELE SUNT ȘOCANTE!
Practic, decizia instanţei va permite organizaţiilor de protecţie a mediului să dea în judecată oraşele care nu impune normele europene privind aerul curat.
Într-o declaraţie de 30 de pagini, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a menţionat că nu ar trebui să existe perioadă de graţie pentru introducerea interdicţiilor de circulaţie:„Astfel de restricţii nu merg dincolo de alte interdicţii care sunt justificate de legislaţia rutieră şi pe care automobiliştii trebuie să le accepte“.
REPEDE CLICK AICI: GATA, ADIO DĂNCILĂ! ARE LEGĂTURĂ CU UN MARE BOSS EUROPEAN!
Dezbaterile pe această temă nu sunt noi în Germania însă. Conform Euractiv, scandalul emisiilor diesel se desfăşoară încă din septembrie 2015.
Potrivit Reuters, producătorii de automobile din Europa au investit foarte mult în motoarele diesel, care produc mai puţin din carbonul care provoacă încălzirea globală comparativ cu benzina. Însă eliberează în atmosferă mai mulţi poluanţi vinovaţi de declanşarea anumitor boli. Iar măsura Germaniei de a permite oraşelor să interzică accesul maşinilor diesel pe străzi ar putea avea implicaţii mari pentru viitorul industriei auto și dincolo de granițele ei.
Mai ales căGermania este principalul producător de automobile european. Și mai ales în contextul adoptării altor măsuri legislative de către organismele supranaţionale ale Uniunii Europene.
Ce alte măsuri de natura legislativă au fost adoptate recent cu privire la reducerea emisiilor autovehiculelor
În urmă cu aproximativ două luni, Parlamentul European a ales să susţină reducerea emisiilor cu efect de seră a camioanelor cu 35%, având anul 2030 ca data limită.
Iar pe 3 octombrie a votat în favoarea reducerii cu 40% a emisiilor cu efect de seră ale maşinilor mici, având de asemenea anul 2030 ca data limită.
Care ar putea fi consecințele imediate ale deciziilor instanțelor judecătorești din Germania
În Hamburg, al doilea cel mai populat oraş din Germania, au început să apară încă de miercuri semne privind interzicerea autovehiculelor diesel, autorităţile locale aşteptându-se că restricţiile să înceapă să intre în vigoare la sfârşitul acestei luni, mai relatează Adevarul.
Interdicţiile imediate privind circulaţia maşinilor pe principalele străzi din oraşe ar fi legitime şi ar putea afecta toate modelele, cu excepţia celor care respectă cele mai recente standarde Euro-6 privind emisiile (maşinile fabricate după 2014).
Tribunalul din Leipzig a decisese, în luna februarie, că vehiculele Euro-5 nu ar trebui să fie interzise până la 1 septembrie 2019. De asemenea, ar trebui să se aplice excepţii în cazul comercianţilor şi a unor rezidenţi, recomandă instanţa.