După ce angajaţii unei companii aeriene au distrus scaunul special cu rotile al unei doctoriţe din Iaşi, femeia a fost lăsată să se descurce singură de pe pistă până la ieşire, iar acum compania refuză să îi achite paguba, relatează ziaruldeiasi.ro.
Incidentul a avut loc în timpul unei curse pe ruta Fiumicino-Iaşi, al companiei Blue Air, şi imediat după producerea lui, reprezentanţii companiei i-ar fi comunicat femeii că îi va fi plătită integral paguba. Ulterior însă, compania ar fi căutat motive pentru a nu face acest lucru.
Potrivit publicaţiei ieşene, doctoriţei ieşene i s-a cerut să aducă o factură proformă pentru acelaşi model de scaun, dar la momentul prezentării documentului, reprezentanţii companiei i-ar fi spus că pentru a putea fi luată în considerare, ar fi trebuit emisă exact în ziua incidentului din aeroport.
„Întâi m-au întrebat dacă pot să îl repar, dar le-am spus că nu, pentru că lipseşte o piesă din el, o bară, şi nu se putea. Apoi mi-au sugerat să iau legătura cu cei de unde am cumpărat scaunul şi să fac rost de o factură proformă, în baza căreia îmi vor plăti scaunul. Le-am trimis factura respectivă, doar că ceva mai târziu, când am reuşit să o obţin. Atunci mi-au spus că trebuia emisă în data incidentului, deşi din start nimeni nu a precizat asta, şi noi ne-am înţeles telefonic că va dura până voi aduce factura“, a declarat dr. Andreea Nechita (femeia bagubita – n.r.), citată de ziaruldeiasi.ro.
Ulterior, reprezentanţii companiei şi-ar fi schimbat din nou poziţia indicând că nu au de gând să plătească un scaun nou, dar că ar putea să evalueze, împreună cu cei de la Aerokraft, un preţ pe care ar fi dispuşi să-l ofere.
„M-am contrazis cu ei prin e-mailuri şi, la un moment dat, mi-au zis că nu îşi asumă plata unui scaun nou, că pentru a-mi plăti ar trebui să îi implice şi pe cei de la Aerokraft şi să îmi evalueze un preţ al scaunului. Au venit cu variante care să mă deruteze pe moment, şi care să facă totul atât de complicat încât să vreau să renunţ. Cum ar putea să evalueze ei bunul? Compania precizează clar că asigură integritatea bunurilor în perioada călătoriei, şi acesta era un bun“, a mai spus Andreea Nechita.
În cele din urmă, femeia a făcut o reclamaţie la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), de la care a primit răspuns în luna septembrie, care îi dădea dreptate
„Lipsa facturii scaunului distrus nu trebuie să fie un element de natură să împiedice operatorul economic să acopere despăgubirea solicitată, din moment ce s-a prezentat factura proformă a unui produs identic. Identitatea dintre cele două produse rezultă conform menţiunilor de pe factura proformă, precum şi cele de pe produsul distrus, prezentat în fotografiile ataşate reclamaţiei, iar această identitate poate fi constatată cu minim de diligenţă din partea companiei aeriene“.
ANPC mai preciza atunci şi că „a reţinut un comportament incorect al operatorului economic faţă de consumator“ şi că va dispune conform legislaţiei în vigoare ca „operatorul să achite suma de 900 de euro, reprezentând despăgubirea“.
Compania Blue Air a contestat, însă,decizia, iar din luna octombrie dosarul aflându-se în atenţia Judecătoriei Iaşi.
Între timp, dr. Andreea Nechita a fost nevoită să-şi cumpere din bani proprii un alt scaun cu rotile, ca să-şi continue activitatea.
„La început au avut foarte multă bunăvoinţă, care apoi s-a dispersat treptat, şi acum nu mai ţinem legătura deloc. Între timp, eu am alt căruţ, dar dacă era vorba de un om care nu îşi permitea să şi-l cumpere? Ce făcea? Şi apoi, nu e neapărat vorba doar de suma în sine, ci de faptul că trecem aşa uşor peste o neglijenţă aşa de mare. Ei trag de timp foarte mult, în sensul că, dacă la început m-au trimis la Aerokraft să-mi plătească, să achite povestea, între timp au zis că preiau plata scaunului, iar acum tot ei contestă“, a încheiat dr. Andreea Nechita.
Potrivit publicației ziaruldeiasi.ro, reprezentanţii Blue Air nu au putut fi contactaţi pentru a oferi un punct de vedere.
Incidentul a avut loc în august 2018, pe Aeroportul Internaţional Iaşi.