O nouă atracție pentru turiști: „Transalpina de Apuseni”. Când va fi deschis publicului larg. Peisaje superbe (GALERIE FOTO)

Transalpina de Apuseni / Foto: Facebook.com/JudetulAlba

„Transalpina de Apuseni” este noul drum pe care turiștii în vor putea circula din 2022-2023. Are aproape 80 de kilometri, este în proces de modernizare și va facilita traversarea munților de la est la vest.

„Transalpina de Apuseni” este Drumul Județean 107I (DJ107I), localizat la peste 1.000 de metri altitudine. Va avea inclusiv piste de biciclete – în jur de 6.700 de metri pătrați, 21 stații de autobuz, peste 12.000 de metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și 200 de podețe.

Noul drum turistic va reprezenta un nou tablou din ansamblul pitoresc românesc, magnet pentru turiști, în special pentru străini, fascinați deja de Transfăgărășan și Transalpina. Au apărut deja fotografii cu stadiul lucrărilor. Priveliștea este superbă, putând fi observate zone cu păduri, chei și poienițe.

DJ 107I va lega orașul Abrud de municipiul Aiud, cât și de Autostrada Sebeș-Turda. Astfel, va fi determinată dezvoltarea socio-economică a zonei din Munții Apuseni, un argument în plus pentru care investițiile în infrastructură ar trebui să fie prioritare pentru România.

„Transalpina de Apuseni”, proiect finanțat din fonduri europene

În prezent, doar oameni de-ai loculuicirculă pe drumul aflat în modernizare. Din 2022-2023, zona va beneficia de turiști, iar mai multe comune izolate, în plină depopulare, ar urma să iasă din anonimat. Printre atracțiile turistice se numără Pădurea Sloboda, prima rezervație naturală din acest drum, cu văi, versanți abrupți, și pajiști. De asemenea, vor putea fi admirate Cheile Mănăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Rametului și multe alte obiective oferite de „mama natură”.

Lucrările la „Transalpina de Apuseni” au început în ianuarie 2020, iar termenul de finalizare este de 36 de luni. Lotul 1 are o lungime de 42 de kilometri, iar cel de-al doilea, 36,5 kilometri. Un antreprenor român se ocupă de lucrările la ambele loturi. Primul urmează să treacă la faza de asfalt, iar pentru cel de-al doilea, s-au început de curând activitățile de terasamente. Modernizarea întregului tronson costă 41,6 milioane de euro, bani ce reprezintă fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`