Presa occidentală vehiculează acum numele lui Mathias Muller, în prezent director executiv al Porsche, ca având şansele cele mai mari să devina noul CEO al Volkswagen, după demisia lui
Martin Winterkorn, în urma scandalul uriaş al noxelor falsificate declanşat în Statele Unite ale Americii.
În urma demisiei, Volkswagen va forma o echipă de acţiune cu un consilier extern, care să analizeze scandalul emisiilor de noxe. În plus, mai multe schimbări în conducerea grupului sunt aşteptate după întâlnirea de vineri a board-ului executiv. Tot atunci, va fi desemnat şi noul şef.
Presa occidentală vehiculează deja numele lui Mathias Muller, actualmente şef Porsche, cotat cu cele mai mari şanse, dar şi cele ale lui Elmar Degenhart, șeful producătorului de componente Continental şi Herbert Diess, care a venit recent la Volkswagen, de la BMW și acum este șef al board-ului pentru marca Volkswagen.
Pierderile, în primul rând de imagine, sunt însă uriaşe pentru Volkswagen. Compania a pierdut nu mai puţin de 22,6 miliarde de euro pe bursă doar în ultima săptămănă, sumă ce depăşeste valoarea totală a producătorului francez de automobile Renault, care se ridică la 20 de miliarde de euro.
Suma poate creşte însă semnificativ, după ce mai multe anchete au fost lansate împotriva companiei în Europa, Asia şi America de Nord. Procurorul general al New Yorkului a anunţat că biroul său a lansat o investigaţie în acest caz, iar mai multe grupuri de americani au deschis procese civile pentru înşelătorie în New York, Chicago, Seattle şi California.
De altfel, şi investigaţia FBI în ceea ce privește tehnologia pentru falsificarea testelor de poluare a aerului se va extinde în statele New York și Connecticut.
Mai mult, câţiva analişti citaţi de Boolmberg susţin că scandalul este atât de mare încât ar putea să afecteze şi moneda euro, pentru că investitorii îşi pierd încrederea în economia europeană.
Singura veste bună este că acţiunile constructorului german au reacţionat pozitiv la demisia lui Martin Winterkorn şi au crescut cu 8,35%. Un semnal de alarmă extrem de important a fost transmis însă de ziariştii de la The Independent, care scriu că emisiile de noxe cauzate de autovehiculele Volskswagen, dar şi de maşinile altor producători, duc la moartea a 50.000 de oameni anual, doar în Marea Britanie.
De la izbucnirea scandalului, grupul german a rechemat la service 500.000 de maşini. Problema este însă una mult mai mare. Volkswagen a recunoscut că aproximativ 11 milioane de maşini din toată lumea au avut instalate dispozitivul care ascunde emisiile de carbon. Pentru a rezolva situaţia, nemţii au stabilit un buget de 6,5 miliarde de euro. Nicio sumă nu va putea însă să şteargă pata de pe imaginea companiei, considerată până acum un model de corectitudine.