Air France pregătește un plan de reducere a personalului cu 8.300 de posturi prin plecări voluntare

Air France pregătește un plan de reducere a personalului cu 8.300 de posturi prin plecări voluntare
Foto: Pixabay

Compania aeriană Air France intenționează să ofere aproximativ 8.300 de stimulente personalului pentru a părăsi compania aeriană, în încercarea de a reduce costurile, pentru a beneficia de planul de asistență financiară aprobat de Guvernul Franței.

Air France va solicita plecarea voluntară a 8.300 de angajați: 17% din personal, afectat

Unitatea Air France-KLM va solicita ieșirea voluntară a aproximativ 300 de piloți, 2.000 de asistenți de bord și 6.000 de angajați la sol, potrivit oamenilor, care au solicitat să nu fie numiți, deoarece planurile nu sunt publice. Reducerile ar putea afecta 17% din lucrători, însă acest lucru se poate schimba după discuțiile sindicale și de conducere, au spus ei.

O purtătoare de cuvânt a companiei din Paris a refuzat să comenteze subiectul.

A doua cea mai mare companie aeriană din Europa se pregătește să dezvăluie planul în săptămânile următoare, ca parte a unei revizuiri strategice, comandată de directorul executiv Ben Smith. Reducerile se vor adăuga la mii de locuri de muncă pe linie în sectorul din Europa. British Airways a creat o furtună politică cu mișcări de a restrânge 12.000 de posturi, în timp ce Deutsche Lufthansa AG ar putea avea 22.000 de personal excedentar în timp ce se micșorează operațiunile, scrie Bloomberg.

Air France-KLM încearcă să disponibilizeze prin plecare voluntară lucrătorii după ce a primit o salvare de 7 miliarde de euro (7,9 miliarde de dolari) de la guvernul francez, inclusiv împrumuturi directe și finanțare comercială susținută de stat.

Conform condițiilor de salvare, afacerea franceză, care are 46.000 de persoane angajate, a fost de acord cu reducerea cu 40% a capacității interne până la sfârșitul anului viitor și reducerea emisiilor de carbon.

Guvernul francez alocă 15 miliarde de euro pentru salvarea industriei aerospațiale în contextul pandemiei de coronavirus

Reamintin că, în contextul pandemiei de coronavirus, care a izbucnit în China la sfârșitul anului 2019 și s-a extins la nivel global,guvernul francez alocă un ajutor în valoare totală de 15 miliarde de euro (17 miliarde de dolari), pentru a sprijini industriile aviației, inclusiv garanții de împrumut, subvenții salariale pentru muncitori și un fond de investiții pentru întreprinderile mici.

Există 300.000 de locuri de muncă în industria aerospațială în Franța. De asemenea, acesta este un sector cheie în ceea ce privește exportul, înregistrând un excedent comercial de 31 de miliarde de euro. în 2019.

Economiștii se întreabă dacă este suficientă chiar și uriașa sumă de 17 miliarde de dolari pentru a salva industria aerospațială franceză. Aproape jumătate din ajutor va fi acordat companiei Air France-KLM, sub formă de împrumuturi și garanții, în schimbul unei reduceri a emisiilor de carbon și a serviciilor pe rutele sale interne. Deși statul a cerut transportatorului să fie un „client bun” al Airbus, nu poate forța într-adevăr o companie aeriană să continue să cumpere avioane într-o recesiune.

În ceea ce privește restul pachetului, deși oferă o formă de plasă de siguranță pentru lucrători și ingineri, este puțin probabil să compenseze nevoia. Analiștii Jefferies se așteaptă ca ordinele nete de avioane (comenzi minus anulări) la Airbus și Boeing să fie de 1 500 în acest an și zero în anul următor.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
12:16 - Trei meserii noi au fost introduse în Clasificarea ocupațiilor din România
12:07 - Președintele Coreei de Sud, Yoon, promite că va „lupta până la capăt” și nu regretă că a declarat legea marțială
11:58 - Marcel Ciolacu, după decizia privind aderarea României la Spațiul Schengen: „Un semnal clar că nu vom accepta vreodată să fim cetățeni de mâna a doua în Europa” (VIDEO)
11:45 - Joi se judecă cererea privind suspendarea documentelor desecretizate ale SRI, SIE, MAI și STS. Călin Georgescu este reclamantul
11:28 - Klaus Iohannis, după decizia Consiliului JAI privind aderarea deplină la Spațiul Schengen: „Direcția europeană rămâne singura cale reală de dezvoltare, iar toate forțele politice democratice au obligația de a lucra împreună pentru a păstra nealterat acest parcurs”
11:20 - Consiliul JAI a aprobat aderarea deplină a României şi Bulgariei la spaţiul Schengen de la 1 ianuarie 2025
11:15 - Casele de pariuri refuză să le dea înapoi banii jucătorilor care au pariat pe alegerile prezidențiale
11:13 - Fotovoltaicele, extrem de vulnerabile la atacuri cibernetice. Reţeaua energetică a Europei este în pericol
10:53 - OMV a rupt contractul cu Gazprom. Acesta ar fi trebuit să ruleze până în 2040
10:49 - Fostul director al Casei de Asigurări de Sănătate Maramureș, trimis în judecată pentru luare de mită / DNA îl acuză că ar fi primit bani, produse alimentare și produse cosmetice de la furnizori de servicii medicale