Motivul pentru care Spotify s-a extins în România. Legătura cu bursa de pe Wall Street

Motivul pentru care Spotify s-a extins în România. Legătura cu bursa de pe Wall Street

După mai mulți ani de așteptări, celebra aplicație de muzică online Spotify a intrat oficial și pe piața oficial din România, pe 12 martie.

Serviciul s-a lansat cu o versiune gratuită şi una premium bazată pe un abonament lunar.

Cu 71 de milioane de abonați şi peste 159 de milioane de utilizatori activi, Spotify funcţionează chiar şi fără conexiune la internet, potrivit unui comunicat al reprezentanţilor platformei.

Spotify a venit în România cu o serie de titluri locale şi internaţionale, reunite într-o bază de date de peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium (4,99 dolari). Pentru varianta Premium, administratorii platformei au introdus o perioadă de 30 de zile în care serviciul se poate testa gratuit, folosind un card de credit sau de debit.

În acest context, una din întrebările fundamentale este de când a ajuns țara noastră atât de tentantă pentru companiile mari.

În mod evident, este vorba de bani.

Potrivit celor de la playtech.ro, Spotify are nevoie să se extindă și trebuie să o facă rapid, în vederea listării, din 2 aprilie, la bursa de pe Wall Street.

Odată cu România, Spotify a ajuns în Israel, Vietnam și Africa de Sud, extinzându-se, astfel, într-un număr total de 65 de țări.

Extinderea vine cu puțin timp înainte de “marele pas”: listarea pe care o face direct, sperând că cei interesați vor cumpăra suficiente acțiuni cât să atingă ținta de un miliard de dolari.

”O ia pe scurtătura Wall Street cu speranța că va avea câștig de cauză. Are și la ce câștig să viseze, dat fiind că a încheiat 2017 cu pierderi de 1,24 de miliarde de euro, aproape dublu față de anul precedent”, notează sursa citată, punctând: “Acum promite, cu mai puțin de-o lună înainte de marele pas, că are 65 de piețe și, implicit, va avea venituri mai mari în 2018”.

În decembrie 2017, Spotify era o companie evaluată la 19 miliarde de dolari.

Înainte de lansarea pe piața din România, aplicația a fost lansată și în Bulgaria, Cipru și Slovacia.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`