Alexandru Rafila: „Chestiunea asta cu împărțirea în zone galbene și verzi, sau roșii trebuie să fie adaptabilă fiecărei școli”

Alexandru Rafila: „Chestiunea asta cu împărțirea în zone galbene și verzi, sau roșii trebuie să fie adaptabilă fiecărei școli”
Foto: Inquam Photos / George Călin

Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie și reprezentantul României la OMS este de părere că o soluție mai potrivită pentru aplicarea celor trei scenarii privind revenirea copiilor la ore, ar fi fost adaptarea lor la nivelul fiecăreui unități de învățământ.

Mai mult decât atât, reprezentantul României la OMS susține că ar fi fost indicat ca școlile să exerseze noile proceduri și să nu înceapă experimentarea după ce elevii intră la ore, scrie Digi24.

Profesorul Alexandru Rafila a afirmat, pentru sursa citată anterior, că revenirea copiilor la școală în deplină siguranță ar fi nerealistă.

Împărțirea în zona galbene, verzi și roșii, adaptată în funcție de școală

Reprezentantul României la OMS susține că împărțirea în zone galbene, verzi și roșii ar fi trebuit să fie adaptată în funcție de fiecare unitate de învățământ în parte.

Trebuie să fim flexibili. Chestiunea asta cu împărțirea în zone galbene și verzi, sau roșii trebuie să fie adaptabilă fiecărei școli. Nu contează numai numărul de cazuri care se înregistrează într-o anumită localitate, incidența aceea acumulată din ultimele două săptămâni, contează școala cum este din punct de vedere al spațiilor, al condițiilor igienico-sanitare, al numărului de elevi din fiecare clasă. Cred că e normal ca în zonele verzi, unde înghesuiala e prea mare, să aplici pentru un scenariu hibrid, în zonele galbene, unde numărul de elevi din clasă este mic, să poți să mergi pe un scenariu similar zonei verzi”, a explicat profesorul Alexandru Rafila, la Digi24.

Profesorul Rafila este de părere că ar putea merge toți elevii la școală, acolo unde sunt puțini în clasă. Acesta a dat și un exemplu, ce vizează în special unitățile de învățământ din mediul rural.

„Una este, de exemplu, într-o zonă cu scenariul galben să lucrez alternativ la copiii din clasele gimnaziale în două serii, dacă în clasă sunt 36 de copii, și altă situație dacă în clasă sunt 15 copii, cum de exemplu este în foarte multe școli din mediul rural. Acolo nu e nevoie să vină alternativ, poate să vină permanent la școală, pentru că sunt puțini copii”, a precizat Alexandru Rafila, pentru sursa citată.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
12:16 - Trei meserii noi au fost introduse în Clasificarea ocupațiilor din România
12:07 - Președintele Coreei de Sud, Yoon, promite că va „lupta până la capăt” și nu regretă că a declarat legea marțială
11:58 - Marcel Ciolacu, după decizia privind aderarea României la Spațiul Schengen: „Un semnal clar că nu vom accepta vreodată să fim cetățeni de mâna a doua în Europa” (VIDEO)
11:45 - Joi se judecă cererea privind suspendarea documentelor desecretizate ale SRI, SIE, MAI și STS. Călin Georgescu este reclamantul
11:28 - Klaus Iohannis, după decizia Consiliului JAI privind aderarea deplină la Spațiul Schengen: „Direcția europeană rămâne singura cale reală de dezvoltare, iar toate forțele politice democratice au obligația de a lucra împreună pentru a păstra nealterat acest parcurs”
11:20 - Consiliul JAI a aprobat aderarea deplină a României şi Bulgariei la spaţiul Schengen de la 1 ianuarie 2025
11:15 - Casele de pariuri refuză să le dea înapoi banii jucătorilor care au pariat pe alegerile prezidențiale
11:13 - Fotovoltaicele, extrem de vulnerabile la atacuri cibernetice. Reţeaua energetică a Europei este în pericol
10:53 - OMV a rupt contractul cu Gazprom. Acesta ar fi trebuit să ruleze până în 2040
10:49 - Fostul director al Casei de Asigurări de Sănătate Maramureș, trimis în judecată pentru luare de mită / DNA îl acuză că ar fi primit bani, produse alimentare și produse cosmetice de la furnizori de servicii medicale