Ministerul Transporturilor: încep lucrările de modernizare la Gara de Nord. La cât se ridică investițiile și cât vor dura lucrările

Ministerul Transporturilor: încep lucrările de modernizare la Gara de Nord. La cât se ridică investițiile și cât vor dura lucrările
Sursă foto: Inquam Photos / George Călin

Valoarea investiției pentru lucrările de reabilitare, consolidare și modernizare a Gării de Nord din București sunt estimate la 631 milioane de lei (128 mil. euro), din care 91 mil. euro reprezintă fonduri necesare pentru construcții și montaj, se menționează într-un proiect de act normativ inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

CFR SA este compania care se va ocupa de realizarea și derularea acestui proiect iar lucrările vor întinde pe parcursul a 46 de luni, conform site-ului Curs de Guvernare.

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea Stației CF Gara de Nord București – Faza 1”, lucrare de utilitate publică de interes național” se anunță pe site-ul ministerului.

Cuprinsul proiectului de reabilitare

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Modernizarea/consolidarea/reabilitarea Stației CF Gara de Nord București – Faza 1”, lucrare de utilitate publică de interes național – se menționează în comunicatul instituției.

„Staţia București Nord (terminus) face parte din Coridorul Rin – Dunăre (Frontieră – Curtici – Arad – Braşov – Bucureşti – Constanţa).

Obiectivul de investiții al proiectului cuprinde executarea lucrărilor de modernizare/ consolidare/ reabilitare a stației CF Gara de Nord București – Faza 1: zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței).

Scopul principal al lucrărilor propuse îl reprezintă îmbunătățirea condiţiilor de exploatare în stația de cale ferată București Nord şi furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea staţiei la parametrii de funcţionare, în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană/ internațională în vigoare.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 631.543 mii lei” – menționează proiectul.

Din ce fonduri se va repara Gara de Nord

Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Proiectul de reabilitare și modernizare a Gării de Nord din București a fost împărțit în trei etape:

  • faza 1 – consolidare, fațade, instalații, acoperiș și finisaje spații publice zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței);
  • faza 2 – linii, peroane, copertine, instalații aferente;
  • faza 3 – zona Corp Nou + parcaj (34.073+13.363mp).

Finanțarea lucrărilor va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, din Programul Operațional Transport, de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, respectiv din veniturile proprii ale CFR SA.

Ce reprezintă cele două faze ale proiectului dedicat Gării de Nord

„Studiul de fezabilitate a fost fazat pentru Gara de Nord în Faza 1 şi Faza 2, ca să lansăm proiectare cu execuţie. Şi noi vrem să lansăm în acest an Faza 1 şi Faza 2. Faza 1 înseamnă partea de clădire.

Fiind şi monument istoric, am avut nevoie de avizul Ministerului Culturii. Am obţinut toate avizele, iar săptămâna asta, mai precis joi sau vineri, regionala Bucureşti va intra cu acest proiect în Consiliul Tehnico-Economic, urmând ca săptămâna viitoare să intre în Consiliul Tehnico-Economic al nostru, al companiei, urmând apoi toţi paşii, normal: Consiliul de Administraţie, avizul MT interministerial şi Hotărâre de Guvern.

Avem finanţare asigurată.

Sper că putem să lansăm, să avem o dată de depunere a ofertelor în acest an pentru gara din Bucureşti”, afirma directorul general Ion Simu-Alexandru, citat de Economica, la începutul lunii octombrie.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`