Nu le ajung banii plătiți de români pentru roviniete: Cheltuielile cu angajații CNAIR, mai mari decât cele pentru repararea drumurilor

Nu le ajung banii plătiți de români pentru roviniete: Cheltuielile cu angajații CNAIR, mai mari decât cele pentru repararea drumurilor
foto: captură YT

Veniturile încasate din taxa de rovinietă au fost anul trecut de 1,4 miliarde lei care, potrivit autorităților, nu ar acoperi nici cheltuielile cu personalul și întreținerea infrastructurii rutiere la Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Mai mult, chiar dacă ar fi direcționate strict către investiții, aceste venituri ar fi insuficiente până și pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), relatează Economica.

„Veniturile încasate din plata tarifului de utilizare a rețelei de autostrăzi și drumuri naționare din România (taxa de rovinietă), pe anul 2022, au fost în cuantum de 1,417 miliarde de lei, fără TVA”, a răspuns ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la o întrebare a deputatului de Alba Rusu Daniel – Gheorghe.

Potrivit acestuia, veniturile încasate din plata tarifului de trecere a podului peste Dunăre la Cernavodă, pe anul 2022, au fost în cuantum de 137,73 milioane de lei, fără TVA, iar încasările din cele două taxe ar fi insuficiente pentru necesarul de cheltuieli din domeniul infrastructurii rutiere.

Nu sunt bani suficienți pentru drumuri: cheltuielile cu personalul din CNAIR, mai costisitoare

Conform publicației citate, doar cheltuielile cu cei circa 7.000 de angajați ai CNAIR au depășit, anul trecut, peste 700 milioane de lei în condițiile în care instituția a estimat pentru 2022 un buget de 996 milioane lei necesar pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere.

Un procent de 15% din veniturile realizate din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România ar trebui să se constituie ca venituri proprii ale Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Mai mult, menționează Economica, dacă veniturile din rovinietă ar fi direcționate către investiții, acestea nu ar acoperi nici măcar valoarea contractului pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1).

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
12:16 - Trei meserii noi au fost introduse în Clasificarea ocupațiilor din România
12:07 - Președintele Coreei de Sud, Yoon, promite că va „lupta până la capăt” și nu regretă că a declarat legea marțială
11:58 - Marcel Ciolacu, după decizia privind aderarea României la Spațiul Schengen: „Un semnal clar că nu vom accepta vreodată să fim cetățeni de mâna a doua în Europa” (VIDEO)
11:45 - Joi se judecă cererea privind suspendarea documentelor desecretizate ale SRI, SIE, MAI și STS. Călin Georgescu este reclamantul
11:28 - Klaus Iohannis, după decizia Consiliului JAI privind aderarea deplină la Spațiul Schengen: „Direcția europeană rămâne singura cale reală de dezvoltare, iar toate forțele politice democratice au obligația de a lucra împreună pentru a păstra nealterat acest parcurs”
11:20 - Consiliul JAI a aprobat aderarea deplină a României şi Bulgariei la spaţiul Schengen de la 1 ianuarie 2025
11:13 - Fotovoltaicele, extrem de vulnerabile la atacuri cibernetice. Reţeaua energetică a Europei este în pericol
10:53 - OMV a rupt contractul cu Gazprom. Acesta ar fi trebuit să ruleze până în 2040
10:49 - Fostul director al Casei de Asigurări de Sănătate Maramureș, trimis în judecată pentru luare de mită / DNA îl acuză că ar fi primit bani, produse alimentare și produse cosmetice de la furnizori de servicii medicale
10:26 - Mai multe focare de pestă porcină au fost depistate în țară: „O să luăm carne de la supermarket”