Senatoarea PSD Gabriela Firea, fost Primar General al Capitalei, l-a acuzat pe Nicușor Dan, succesorul ei la PMB, că „a ordonat oprirea transportului școlar” și că nici măcar nu și-a asumat decizia, ci „a dispus ca anunțul să fie făcut, chipurile, ca o decizie a Asociației de dezvoltare pentru Transport”. În replică, Nicușor Dan a transmis că existau autobuze şcolare doar pentru șase şcoli din cele 600 câte există în București, iar costul lunar al funcţionări lor depăşea 560.000 de lei, fără TVA. Actualul Primar General a insistat că elevii pot circula gratuit cu orice mijloc de transport în comun din oraş.
„Luni incepe scoala fizic, in sfarsit! A confirmat si K. Iohannis. Ce s-a gandit noul primar al Capitalei? Sa “dea o mânā de ajutor” familiilor din Bucuresti si Ilfov. Asa ca a ordonat oprirea transportului scolar, asigurat de STB la propunerea mea ca primar, si prin votul consilierilor generali social-democrati. Da, da, este incredibil! Dar cat se poate de real!
In plus, ca un las, nu-si asuma decizia crunta luata de el personal – sunt martori din primarie si STB -, asa ca a dispus ca anuntul sa fie facut, chipurile, ca o decizie a Asociatiei de dezvoltare pentru transport.
Adica, îi jigneste înca o data pe cetateni!
Si asta pentru ca el, chiar el este Presedintele Asociatiei de dezvoltare – ca primar general”, ascris senatoarea PSD Gabriela Firea, fost Primar General al Capitalei, într-o postare pe Facebook.
Firea i-a mai reproșat lui Dan, că după ce „a blocat” construirea Spitalului Metropolitan, a Pasajului Doamna Ghica și a lucrărilor din Prelungirea Ghencea, acum „se răzbună și pe copii”.
Actualul Primar al Capitalei a ținut să dezmintă acuzațiile. Nicușor Dan a spus că autobuzele școlare în cauză deserveau doar șase școli din cele 600 câte sunt în București. Programul, a mai precizat el, era unul pilot și genera costuri foarte mari. Dan a mai ținut să precizeze că, în prezent, toți elevii circulă gratuit în București cu mijloacele de transport în comun.
„Autobuzele școlare, a căror circulație a fost oprită în cursul anului 2020, au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea. Autobuzele școlare erau destinate doar pentru 6 școli din cele 600 ale Bucureștiului și nicidecum pentru toate unitățile de învățământ din Capitală.
Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 școli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscriși, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori. Din analiza primită la primărie, costul lunar al funcționării acestor autobuze școlare a fost de 564.500 lei + TVA.
În prezent, toți elevii circulă gratuit pe toate mijloacele de transport în comun, pe toate traseele din București”, a scris Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook.