Dacia sfidează criza severă de pe continent, atrage clienți de la companii mai cunoscute și se laudă cu o marjă de profit caracteristică mașinilor de lux, potrivit unei analize a Financial Times (FT), care arată că Dacia este marca auto cu ea mai bună creștere în Europa.
Deși autoturismele sale nu au fost inițial proiectate pentru piețele dezvoltate, Dacia a reușit să se impună în Europa de Vest.
Dacia a devenit cea mai de succes marcă de pe continent după creștere vânzărilor datorită combinației dintre designul low-cost, dotările simple și tendința consumatorilor din Europa de Vest de a strânge cureaua.
Potrivit greilor industriei auto europene, eliminarea barierelor comerciale pentru piețele emergente va pune în pericol profiturile și locurile de muncă din țările dezvoltate.
În timp ce industria auto traversează o perioadă de tranziție către un model mai eficient, caracterizat de scăderea numărului de platforme utilizare și globalizarea ofertei, companiile încearcă să simplifice procesele de producție și să reducă costurile de dezvoltare.
Tot mai mulți producători au observat că mașinile mai ieftine, mai mici sau mai adaptabile se comportă la fel de bine în statele dezvoltate.
Potrivit datelor AlixPartners, citate de FT, aproximativ 18% din vânzările auto din Europa reprezintă automobile low-cost, față de 13% în 2012.
„Variantele de culoare la exterior sunt limitate la numai 5 nuanţe, panourile pentru uşi sunt identice la mai multe modele, iar parbrizele Dacia sunt construite la un unghi mai abrupt, pentru a reduce costul de producţie şi instalare“, notează Financial Times.
Dacia a adus pe piața britanică SUV-ul Duster la un preț pornind de la 9.000 lire, cu 4.000 lire mai puțin față de cel mai ieftin model concurent, datorită simplității designului și procesului de producție.
„Este cel mai bun exemplu de maşină dezvoltată pentru pieţele emergente care a fost introdusă în ţări dezvoltate şi a înregistrat un succes real. Au fost cu mult înaintea oricărui alt producător auto“, a comentat profesorul Jan-Benedict Steenkamp, autorul Brand Breakout, un studiu despre produse destinate pieţelor emergente care concurează cu succes la nivel global.
Renault a reușit să reziste crizei datorită Dacia, marca româncească reprezentând 24% din vânzările grupului în Europa în prima jumătate a anului.