Clienții unei bănci din România au devenit ținta unui atac cibernetic. Totul ar fi pornit de la vânzarea unei baze de date cu adrese de e-mail, iar ulterior aceștia ar fi primit o serie de mesaje prin care li s-a semnalat faptul că le-a fost închis contul online la respectiva bancă.
Amenințările pentru clienți vin sub formă de sms-uri, e-mailuri sau mesaje pe rețelele sociale, iar pentru că multă lume nu dă importanță anumitor detalii ce însoțesc aceste texte, riscă să pice în plasă și să devină victimele atacurilor cibernetice.
Clienții unei bănci din România au primit un mesaj prin care erau informați că le-a fost suspendat contul, din motiv că banca ar fi sesizat o activitate necunoscută. Totuși, mesajul nu era trimis de adresa oficială a companiei, iar astfel oamenii riscau să pice în plasă. Raiffeisen Bank le-a atras clienților atenția asupra acestor mesaje și mai ales le-a explicat cum se pot proteja în fața acestor situații.
„Dragă client,
Am văzut activitate neobișnuită în contul dvs. Ar putea însemna că cineva ți-a folosit contul fără știrea ta.
Pentru protecţia dumneavoastră, contul dumneavoastră este blocat, nu vă puteţi folosi contul şi practic nu puteţi efectua operaţiuni normale precum retragerea de bani de la un bancomat cu cardul conectat, efectuarea sau primirea de transferuri sau plata cu cardul în magazine până când nu confirmați deținerea contului”, scrie în mesajul trimis clienților, potrivit Antena 3. Persoanele care au primit acest mesaj au constatat rapid atacul cibernetic, având în vedere faptul că acesta provenea de la o adresă de e-mai necunoscută.
În urma evenimentului, Raiffeisen Bank a trimis clienților o serie de recomandări prin care se pot proteja de atacurile cibernetice. Banca spune că persoanele nu trebuie să se lase păcălite de astfel de mesaje și mai ales să verifice întotdeauna adresa de la care vine e-mailul. În cazul în care este una necunoscută, cel mai probabil sunt victima unui atac cibernetic.
„Un client trebuie să ştie ca întotdeauna e mai bine sa dea un telefon de verificare sau un mail la bancă, decât să completeze un formular cu datele sale confidențiale, sub un pretex oarecare. Primim sesizări privind astfel de mesaje atât de la clienți ai băncii, dar şi de la persoane care nu sunt clienții noștri.
Pot sa va asigur ca adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank”, a declarat directorul Raiffeisen Bank, pe site-ul companiei, potrivit sursei citate mai sus.
Totodată, banca recomandă ca persoanele care primesc astfel de mesaje să nu le răspundă niciodată și explică clar faptul că informațiile personale și de securitate, precum codul PIN, nu vor fi niciodată colectate prin intermediul e-mailurilor și al SMS-urilor.