Modificări în Codul Rutier: Amenzi mai mari și premise mai greu de ridicat

Modificări în Codul Rutier: Amenzi mai mari și premise mai greu de ridicat
Foto: evz.ro

O serie de modificări vor fi operate în curând în Codul Rutier, potrivit șefului Poliției Române, Liviu Popa, care a anunțat că se lucrează la o nouă formă a regulamentului.

Șoferii neatenți vor fi sancționați prin amenzi mai mari, dar şi permisele vor fi mai greu de ridicat.

Chiar dacă amenzile vor ajunge pâna la 2.000 de euro, rămân deocamdată cele mai mici din Europa.

Procesele verbale vor deveni executorii, iar șoferii nu le vor mai putea contesta cu lunile sau anii, așa cum se întâmplă în prezent.

În numai o zi, şase şoferi au rămas fără permis după ce au fost prinşi de radar pe autostrada Bucureşti-Cernavodă cu o viteză foarte mare.

Recordul de 214 kilometri la oră a fost atins de un bucureştean care se grăbea să ajungă pe litoral. Pe lângă acesta a trecut altul cu viteză mai mare, care însă nu a putut fi înregistrat de radar.

Ambii au rămas fără permis pentru o perioadă de trei luni, însă pe viitor, aceste greşeli se vor plăti scump.

În curând, punctele prin care conducătorii auto sunt sacționați pentru depășirea vitezei legale de mers vor fi înlocuite cu sume de bani.

La fel se va întâmpla şi cu alte infracţiuni care în prezent sunt pedepsite prin puctele-amendă.

România trebuie să se adapteze şi în domeniul rutier la reglementările Uniunii Europene. Aşa că, dacă sistemul sancţiunilor bazate pe puncte a eşuat, reprezentanţii Poliţiei Rutiere speră că dacă vor fi nevoiţi să scoată bani din buzunar, şoferii vor fi mult mai atenţi.

„Cel mai bine este să aplici sancţiunea deţinătorului de autovehicul, urmând ca acesta să îşi rezolve problemele de achitare a amenzii”, spune Comisarul Șef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere.

Reprezentanţii poliţiei rutiere spun că acest sistem nu a dat roade din cauză că în România punctele de penalizare nu mai sunt valabile după o perioadă de şase luni, în timp ce, în celelalte state europene, aceste sunt acumulate timp de 2 sau 3 ani.

Mai mult decât atât, dacă după 15 astfel de penalizări şoferii de la noi rămân doar o lună fără permis, în alte state aceştia sunt nevoiţi să treacă o serie de teste pentru a mai avea dreptul să şofeze.

Reguli noi pentru șoferi

Embed: " />
Urmăriți B1TV.ro și pe
`