74% dintre elevi cred că școala online a avut o calitate inferioară față de cea cu prezență fizică

74% dintre elevi cred că școala online a avut o calitate inferioară față de cea cu prezență fizică
Foto: Pixabay.com

Pentru 74,5% dintre elevi, școala online a avut o calitate mult inferioară comparativ cu orele de curs cu prezență fizică, arată o analiză a Consiliului Național al Elevilor, realizată în rândul a 11.000 de școlari și liceeni.

Consiliul Național al Elevilor urmează să folosească rezultatul, dar și o serie de propuneri și recomandări la întâlnirea cu Ministerul Educației, după cum au precizat.

Peste 70% dintre elevi consideră școala cu prezență fizică mai eficientă

„Conform rezultatelor consultării, se poate constata faptul că aproape trei sferturi (74,5%) dintre elevi consideră că şcoala online nu a fost la fel de calitativă ca cea faţă în faţă, iar 82,9% dintre elevi consideră că nu au putut asimila materia în aceeaşi măsură precum dacă ar fi fost la şcoală fizic.

De asemenea, peste două treimi (70,9%) dintre respondenţi au declarat că orele suplimentare de recuperare a materiei ar fi utile în parcursul lor educaţional, deşi această posibilitate este rar promovată în spaţiul şcolar, sub forma cursurilor remediale”, a anunțat CNE, potrivit Agerpres.

CNE, propuneri pentru Ministerul Educației

Consiliul Național al Elevilor a elaborat și o serie de propuneri pentru întâlnirea cu Ministerul Educației, pe care le consideră eficiente, dar și important de implementat în toamnă:

  • organizarea de testări iniţiale standardizate, la nivel naţional, pentru toate clasele în primele săptămâni ale anului şcolar 2021-2022, pentru a evalua în mod obiectiv lipsurile acumulate în timpul şcolii online la materiile de examen/de profil. Respectivele evaluări ar trebui corectate de profesorii de la clasă, care, în baza rezultatelor, să sprijine elevii în participarea la orele remediale, dar şi să aplice strategii individuale de recuperare a materiei;
  • extinderea programului de ore remediale, astfel încât să aibă acces la acest tip de cursuri orice elev care doreşte, nu doar cei aflaţi în diverse situaţii de risc;
  • reglementarea scenariilor de funcţionare a unităţilor de învăţământ, prin ordin comun al Ministerului Educaţiei şi al Ministerului Sănătăţii, până la sfârşitul lunii august, astfel încât şcolile să aibă răstimpul necesar în vederea pregătirii începutului noului an şcolar.
Urmăriți B1TV.ro și pe
`