Comisia Europeană a solicitat companiilor Facebook, Google şi Twitter să-şi intensifice activitatea de contracarare a campaniilor de dezinformare datorită apropierii alegerilor europarlamentare, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei, de marţi.
Comisia a remarcat faptul că au fost făcute, totuşi, nişte progrese. De exemplu, au fost eliminate conturi false şi a fost limitată vizibilitatea unor site-uri care promovează dezinformarea.
Cu toate acestea, este de părere Comisia, e nevoie de mai multe acţiuni.
„Având în vedere apropierea alegerilor europene, orice progres înregistrat în lupta împotriva dezinformării este binevenit, dar trebuie să mergem mai mult și mai repede înainte de luna mai. Nu vrem să ne trezim în ziua de după alegeri și să ne dăm seama că ar fi trebuit să facem mai mult”, a declarat Julian King, comisarul UE pentru Securitate.
În ultimii ani, în interiorul Uniunii Europeane au existat numeroase discuţii cu privire la mai multe posibile campanii de dezinformare, unele dintre ele care se presupune că ar fi fost coordonate din ţări precum Federaţia Rusă. Astfel de discuţii au avut loc cu ocazia referendumului de indepenenta al Cataloniei, cu ocazia protestelor „Vestelor Galbele” sau chiar cu ocazia Brexitului.
We welcome the progress made by the signatories of our code of practice against disinformation.
We call on platforms to intensify their efforts in the run up to the #EUelections2019 → https://t.co/tO0BYz95fF #EUvsDisinfoCommissioner @JKingEU: pic.twitter.com/H2fo9PV9Qg
— European Commission