Infrastructura e cauza multor probleme de orddin economic din România. Din acest sector s-a furat poate cel mai mult. Nici nu e de mirare din moment ce vom încheia anul cu cel o bucăţică de aproape 15 kilometri de autostradă deschisă circulaţiei.
Este vorba despre o porţiune din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva care are o lungime totală de 28,75 de kilometri. Cealaltă bucată, de 13 kilometri, este construită în proporţie de 50%. Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) speră să o deschidă anul viitor şi pe aceasta, dar recunosc că nu va duce nicăieri pentru că lucrările la celelalte tronsoane ale autostrăzi sunt întârziate. Adică Lotul 2 se va termina brusc, în câmp, scrie Jurnalul.
„Deocamdată, vor fi inauguraţi doar cei 15 kilometri. Restul nu duc nicăieri. Şi dacă s-ar finaliza întreg contractul, şoseaua nu ar duce nicăieri, Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.
Construcţia Lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a început la finalul anului 2013 și trebuia finalizată în iulie 2016. Costurile construcţie se ridică la peste 125 de milioane de euro. Peste 85% din fonduri sunt suportate din fonduri europene, iar 15% de la stat.