Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS și Președintele Societății Române de Microbiologie, a precizat, făcând referire la începerea noului an școlar, că va fi dificil pentru un copil să poarte o mască mai multe ore la cursuri, însă susține revenirea în bănci a elevilor.
Medicul spune că masca textilă este recomandată copiilor sănătoși, iar cea medicală copiilor care au alte afecțiuni cronice, ce le-ar putea periclita sănătatea.
„Un copil e foarte greu să utilizeze masca atât timp și cred că masca textilă este mai ușor de purtat, este mai simpatică. Dacă o facem adaptată școlii, adaptată copiilor, cred că este o foarte bună soluție”, a declarat Alexandru Rafilala Digi 24, precizând că, atunci când vor da măștile jos, pentru a putea respira, elevii trebuie să respecte distanțarea socială.
În ceea ce privește paravanele de Plexiglas, Rafila consideră că „ar trebui ținut cont ca ele să permită într-un fel și circulația aerului și un alt lucru foarte important este să fie perfect transparente, să fie curate, pentru că de obicei copiii nu se uită doar înainte, ci și lateral și trebuie să se țină seama de orice problemă legată de adaptarea copilului la procesul didactic”.
Medicul susține căreluarea orelor în unitățile de învățământ reprezintă un aspect foarte important în evoluția comportamentului psiho-social al copiilor, considerând că, în timpul pandemiei de coronavirus, accentul ar trebui pus pe respectarea normelor de siguranță, nu pe blocarea activităților.
„Copiii își doresc să înceapă școala. Dacă prelungim foarte mult învățarea virtuală, impactul asupra comportării lor psiho-sociale va fi important. Eu fac apel la părinți să se informeze. Școlile să încurajeze părinții să își trimită copiii la școală”, a mai spus Alexandru Rafila.
Medicul Alexandru Rafila a explicat faptul că prăinții pot remarca dacă minorii prezintă semne de boală, dimineața înainte să îi ducă la școală. Mai mult decât atât, el a adăugat și faptul că aceștia pot discuta cu copiii lor și îi pot întreba cum se simt în ziua respectivă, iar tusea sau febra sunt semne vizibile ale unor probleme.
„Triaj observațional – noi folosim niște cuvinte pompoase la niște activități banale. Una este un triaj epdemiologic care, de obicei este făcut de un personal medical, dar eu cred că orice părinte poate sesiza dacă copilul se simte rău, dacă îl doare capul și are febră, dacă tușește, dacă îi curge nasul. Sunt câteva elemente simple pe care trebuie să le observe și dacă copilul are aceste acuze să nu-l ducă la școală. Este extrem de ușor. De fapt, își întreabă copilul dimineața când pleacă: Te simți bine? Ai vreo problemă de sănătate? Și nu trebuie niciun fel de altă măsură specială”,a explicat el pentru sursa citată anterior.