Elevii îi cer ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, eliminarea tezelor. Ce soluții alternative propun

Elevii îi cer ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, eliminarea tezelor. Ce soluții alternative propun

Peste 10.000 de elevi din România au fost consultați de Consiliul Național al Elevilor (CNE) cu privire la necesitatea tezelor. Peste 70% dintre aceștia susțin că doresc eliminarea acestor evaluări, potrivit sondajului.

Reprezentanții CNE susțin că elevii își doresc înlocuirea tezelor cu o evaluare sumativă, bazată pe feedback din partea profesorului.

„Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare”, susțin reprezentanții CNE.

Elevii cer subiect unic pe țară

Totodată, majoritatea respondenților ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic pe țară, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi realizată o radiografie precisă a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar.

„Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a pierdut relevanța, fără să pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare!

Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”, au transmis reprezentanții CNE.

Miercuri, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației se va dezbate propunerea de structură a anului școlar 2022-2023.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`