Fundația Altex a încheiat procesul de livrare a celor peste 500.000 de măști și 32.000 de costume de protecție ridicată către Inspectoratele Școlare Județene din țară. Echipamentele de protecție ridicată, în valoare de peste 1 milion de euro, au fost distribuite în totalitate către instituțiile de învățământ. La baza acestei acțiuni stă Protocolul de Colaborare semnat între Fundația Altex și Ministerul Educației și Cercetării în data de 26 februarie 2021.
Lista pentru distribuirea măștilor și a costumelor de protecție ridicată a fost realizată de către Ministerul Educației și Cercetării, monitorizarea procesului de distribuție fiind asigurată prin Direcția Generală Învățământ Preuniversitar din cadrul Ministerului, Inspectoratele Școlare Județene fiind responsabile cu nominalizarea școlilor la care vor ajunge.
Fundația Altex a asigurat livrarea donației în cel mai scurt timp, dată fiind necesitatea stringentă a acestor echipamente. Procesul a implicat semnarea unui contract de sponsorizare cu fiecare dintre cele 43 de Inspectorate Școlare Județene cuprinse în lista oferită de Ministerul Educației și Cercetării.
Cele peste 500.000 de măști de protecție ridicată au ajuns în cantități egale în 10 județe unde s-a identificat cea mai mare nevoie: Alba, Arad, Brașov, Caraș-Severin, Hunedoara, Iași, Mehedinți, Olt, Timiș și Tulcea. Măștile de protecție pot fi folosite atât de elevi, cât și de către profesori. Costumele speciale de protecție de unică folosință, destinate celor care fac atât triajul elevilor, cât și cadrelor didactice, au fost distribuite în toate județele din țară, fiecare județ primind 750 de bucăți, în timp ce în București au fost livrate 1.688 costume de protecție.
„Acest echipament de protecție ne ajută în mod direct să fim zi de zi alături de elevi. Este necesar să ne protejăm împotriva noului coronavirus prin toate mijloacele pe care le avem, fără să întrerupem pentru prea mult timp interacțiunea directă între profesori și cursanți. Contactul direct este esențial pentru o educație completă,” a declarat Pușcaș Ionel, Inspectorul Școlar General al Capitalei.
Toate măștile de protecție respectă cele mai înalte standarde de calitate și performanță de pe piață și sunt produse în conformitate cu Directiva 2016/425/EU, având standard 149:2001+A1:2009, FFP2 și fiind certificate de Notified Body cu numărul 0158 (Dekra Testing and Certification Gmbh Germany).
„O educație performantă este esențială pentru viitorul României. Ultimul an a fost foarte greu pentru fiecare dintre noi, iar învățământul românesc a fost printre cele mai afectate sectoare. Sănătatea tinerilor și a personalului din învățământ este foarte importantă, însă considerăm că procesul educațional trebuie să continue, luând toate măsurile necesare de protecție. Prin această donație dorim să contribuim la desfășurarea fără întreruperi a orelor. Suntem convinși că prin efort concentrat, tinerii pot trece cu bine prin această pandemie fără ca educația lor să aibă de suferit,” a declarat Mihaela Mitescu, Președinte Fundația Altex.
Donația face parte din strategia Fundației Altex de a sprijini educația din România, unul dintre cei trei piloni ai organizației, alături de protejarea mediului înconjurător și implicarea în rezolvarea situațiilor de urgență. De la început, Fundația Altex și-a luat angajamentul să fie un partener implicat direct și activ în schimbările din România pentru bunăstarea societății.
Despre Fundația Altex România
Fundația Altex este o organizație nonprofit înființată de Altex România cu rolul de a se implica în rezolvarea problemelor cu care se confruntă societatea românească.
Fundația pregătește o serie de acțiuni pregătește o serie de acțiuni prin care va continua să sprijine educația din România, digitalizarea și dezvoltarea învățământului românesc.
Organizația are printre obiective dezvoltarea de proiecte de responsabilitate socială ce pot contribui la schimbarea sistemului de educație, la îmbunătățirea sistemului medical, dar și la promovarea de practici sustenabile pentru un mediu mai curat.
Fundația Altex reflectă în identitatea brandului o abordare de tip Human Social Responsibility (HSR) – oamenii sunt în centrul fiecărei organizații.