În câți ani a fost construit metroul din Drumul Taberei? Care au fost piedicile care au întârziat finalizarea Magistralei 5

În câți ani a fost construit metroul din Drumul Taberei? Care au fost piedicile care au întârziat finalizarea Magistralei 5
Foto: facebook.com/pg/metrorexoficial.ro

Metroul din Drumul Taberei este dat în folosință marți, 15 septembrie, după aproape 12 ani de la începerea proiectului. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Magistrala M5 de metrou este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.

Magistrala 5, dată în folosință după 12 ani de la începutul proiectului și după numeroase piedici

Începuturile magistralei M5 iși au originile în anul 2008, atunci când au fost demarate licitațiile pentru lucrările de proiectare și construcție. Primele săpături au început cu întârziere în 2011. Până la săparea efectivă a tunelurilor au mai trecut 2 ani. Tunelurile în sine au fost începute în anul 2013.

Depășirea termenelor inițiale, prevăzute la trei ani a fost explicată de Victor Ponta care a precizat că “proiectul a început foarte prost, nu a fost gândit foarte clar ca finanţare şi ca timp. Fostul guvern a alocat 10 milioane euro, noi trebuie să alocăm restul până la 1,5 miliarde.”

Victor Ponta, a dat explicații și a comunicat amânarea finalizării proiectului pentru anul 2016.

Bineînțeles au urmat de atunci alte amânări, ultima fiind anunțată în 2020 de actualul ministru al Transporturilor:

“După ce în 2019, în noiembrie, şi până în mai 2020 am primit zeci de documente asumate prin semnătura antreprenorilor, a beneficiarului şi a consultantului, prin care reconfirmau data de 30 iunie 2020 ca dată la care metroul va circula pe M5, la sfârşitul lunii mai am fost informat cu privire la problemele apărute la centrala de ventilaţie şi staţia de pompare a apei din infiltraţii, undeva la suprafaţă în zona pieţei Moghioroş”, a precizat ministrul Bode.

Ministrul Bode, despre lucrările la magistrala 5 de metrou: A fost o muncă titanică

Chiar pe ultima sută de metri, autoritățile nu știau cu exactitate când ar putea fi deschisă Magistrala 5. Din fericire, vineri, Ministerul Transporturiloranunțacă au fost semnate procesele verbale de recepție și de punere în funcțiune a Magistralei 5 de metrou, astfel că aceasta poate fi dat în exploatare.

„Suntem acum în situația în care pot să afirm cu certitudine că în curând bucureștenii pot să folosească cel mai așteptat mijloc de transport din această zonă, și anume, metroul din drumul Taberei. A fost o muncă titanică, începută din prima zi a mandatului meu de ministru, pentru a putea să le ofer bucureștenilor, din zona Drumul Taberei și nu numai, ceea ce așteptau de atâția ani”,a declarat atunci ministrul Bode.

La finele lunii august, el afirmase căse fereştesă mai avanseze o dată pentru darea în circulaţie a metroului pe Magistrala M5, date fiind numeroasele amânări.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`