Mecanicul nu a frânat, se arată în primele concluzii ale anchetei interne privind accidentul feroviar din Teleorman

Mecanicul nu a frânat, se arată în primele concluzii ale anchetei interne privind accidentul feroviar din Teleorman
captură video B1 TV

Mecanicul de locomotivă a trenului CFR Călători implicat în accidentul de la Roșiorii de Vede nu a frânat la timp pentru evitarea coliziunii cu trenul de marfă, arată concluziile raportului intern privind evenimentul. Datele descărcate din instalația de vitezometru tip IVMS de pe locomotiva EA 637 arată vinovăția mecanicului, potrivit clubferoviar.ro.

După trecerea trenului de semnalul de intrare al stației Roșiori Nord (care ordona OPRIREA) trenul circulă cu viteze cuprinse între 52 km/h și 50 km/h o distanță de aproximativ 192 de metri. În continuare, de la 50 km/h, viteza trenului scade la zero într-o distanță de 117 metri, se menționează în document, adică garnitura se oprește.

După trecerea trenului de semnalul de intrare în stația Roșiori Nord nu se înregistrează nicio golire a conductei generale de aer a trenului. Mai pe românește, mecanicul nu a frânat, iar trenul de călători s-a oprit ca urmare a impactului cu marfarul.

”(Mecanicul trenului IR 1822) a manipulat nejustificat butonul depășire ordonată în dreptul inductorului activ de 2000 Hz, de la semnalul de intrare al Stației Roșiori Nord care ordona OPRIREA, din această cauză neproducându-se oprirea trenului prin frânare de urgență produsă de intrarea în acțiune a instalației INDUSI a locomotivei. Înainte, la trecerea și după trecerea trenului de semnalul de intrare al stației Roșiori Nord (care ordona OPRIREA), mecanicul nu a luat măsuri de frânare rapidă a trenului, în vederea opririi în cel mai scurt timp posibil”, se arată la finalul raportului.

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a vorbit despre accidentul feroviar de la Roșiori, vineri, pe B1 TV, la „Drumurile Noastre” cu Ștefan Etveș, și s-a arătat de părere că vagoanele trenului de marfă nu au deraiat din cauza coliziunii cu trenul de călători, întrucât, „din impact, ultimul vagon și locomotiva nu au avarii, ceea ce înseamnă că nu a fost un impact la viteză suficient de mare ca să îl dea jos de pe linie”.

Directorul CFR Călători, pe B1 TV, despre accidentul feroviar de la Roșiori

Oficialul susține că trenul de călătorie trebuia să fie în fața marfarului, dar acest lucru „nu scuză cu absolut nimic prestația mecanicului de locomotivă”.

„Trenurile sunt grupate pe rang. Rangul trenului de călători este mai mare decât rangul trenului de marfă, deci trebuia să fie în fața trenului de marfă. Nu scuză cu absolut nimic prestația mecanicului de locomotivă, care eu am fost primul care a spus că este vinovat 100%, a depășit semnalul care îi ordona oprirea”, a explicat Traian Preoteasa.

Întrebat dacă se va îndrepta în justiție împotriva CFR, el a adăugat: „Dați-mi voie să aștept, până la urmă asta este viața, trebuie să așteptăm raportul AGIFER. Dacă AGIFER va constata niște nereguli în contul altor companii… fac iar precizarea, vinovatul direct de acest eveniment este mecanicul SNTFC CFR Călători, nu există dubiu”.

„Ce cauze au dus la acest eveniment, ce s-a întâmplat cu deraierea, putem mai pune întrebarea de ce mecanicul de la marfă, când a simțit impactul și creșterea vitezei necomandată de la 8 la 10, n-a frânat, și a accelerat, că până la urmă d-asta s-a ajuns cu trenul la un kilometru. Nu din lovitură au deraiat vagoanele. Din lovitură, penultimul vagon s-a ridicat și, din plecare și intrare pe o curbă și un macaz, s-a răsturnat. De aia s-a răsturnat la un kilometru, nu a fost cauza directă impactul dintre locomotivă și trenul de marfă. Cauza deraierii probabil că va fi alta”, a continuat Traian Preoteasa.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`