Rușinos: Transilvania va fi legată prin autostradă de Budapesta, dar nu de București

Rușinos: Transilvania va fi legată prin autostradă de Budapesta, dar nu de București

Partidul Popular al Maghiarilor din Transilvania (PPMT) au anunțat că vor demara din 9 septembrie o serie de proteste ca urmare a amânării construcției Autostrăzii Transilvania. Membrii formațiuni afirmă că este o rușine că această autostradă rămâne de 13 ani doar la stadiul de promisiune, în timp ce autoritățile maghiare sunt aproape de finalizarea autostrăzii M4 care leagă Budapesta de granița cu România.

“Vom protesta pe tema Autostrăzii Transilvania Nord, respectiv tronsonul Borş-Suplacu de Barcău. Este o ruşine că de Centenar (n.r. – împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire) România va fi legată de Budapesta prin autostradă, dar de România nu. Proiectul s-a împotmolit iarăşi pe motiv că tronsonul ar traversa un sit Natura 2000 pe raza localităţii Fegernic. Şi tema are actualitate pentru că, chiar în această săptămână, partea ungară a anunţat că a demarat lucrările la ultimul tronson al unei autostrăzi, dintre Berettyóújfalu şi graniţă şi că, practic, autostrada va ajunge până în 2020, cel mai târziu, chiar în pragul Oradiei”, a declarat Csomortányi István, preşedintele PPMT Bihor, conform Adevărul.

PPMT acuză UDMR de amânarea finalizării Autostrăzii Transilvania, deoarece situl Natura 2000 a fost propus în 2009 de ministrul Mediului de la acea vreme, Borbely Laszlo.

Pe 9 septembrie, PPMT va organiza, cu sprijinul ong-urilor interesate şi alţi participanţi, un tur pe biciclete, ce va porni din faţa Prefecturii Bihor unde se va preda un memorandum, până la Marghita, pe traseul autostrăzii neconstruite. Dinspre Sălaj un alt grup de biciclişti se va deplasa, de asemenea, către municipiul Marghita.

“Nu suntem de acord cu modul în care guvernele din Bucureşti au tratat şi tratează investiţiile din Ardeal. Vom începe evenimentele de protest după perioada de concedii şi vacanţă”, a mai spus preşedintele PPMT Bihor.

Autostrada Transilvania, ce ar trebui să măsoare 548, există doar pe hârtie. Din aceasta, a fost realizată, până în prezent, doar porțiunile București-Ploiești și Cluj-Turda.

Lucrările la Autostrada Transilvaniei au început în 2007, dar au fost întrerupte în 2013, când a fost reziliat contractual cu Bechtel, când stadiul lucrărilor este de aproximativ 70%.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`