În perioada stării de urgență, unul dintre motivele în baza cărora românii puteau părăsi locuința era plimbarea zilnică pentru nevoile animalelor de companie. Evenimentul a avut și o mică componentă amuzantă, stârnind o serie de glume în mediul online, dar se pare că a exist și un sâmbure de adevăr. Recent, un studiu al ARPAC a dezvăluit faptul că 17% dintre posesorii de câini și 16% dint posesorii de pisici au achiziționat un animal de companie în acea perioadă.
Stiudiul a fost realizat de către ARPAC (Asociația Română a Producătorilor de Hrană pentru Anlimalele de Companie) în luna august a anului 2020, pe respondenți din mediul urban.
În martie, pe teritoriul țării a fost decretată stare de urgență, iar românii au fost nevoiți să petreacă tot mai mult timp în locuințele lor, din cauza pandemiei de COVID-19. În acest interval, oamenii au ales să achiziționeze sau să adopte un animal de companie pe care l-au adus în gospodările astfel: 17% dintre posesorii de câini și 16% dintre proprietarii de pisici au adoptat sau un cumpărat un animal în lunile de lockdown, după cum relatează studiul realizat de ARPAC.
Potrivit studiului, principalul factor care i-a determinat pe români să aducă un animale de companie în locuință a fost, în cazul a 57% dintre respondenți, dragostea pentru animale.
Pe de altă parte, un procent de 14% au adus un animal de companie în gospodărie la dorinţa unui alt membru al familiei, în special a copiilor. „Întrebaţi cât de apropiaţi se simt de animalele de companie proprii, respondenţii au poziţionat animalul de companie pe locul patru în lista apropiaţilor, după soţ/soţie/partener, copii, părinţi, considerându-se mai apropiaţi de animalul lor de companie decât de fraţi/surori, prieteni sau nepoţi”, se precizează în studiu.
FOTO: ARPAC
Câinele este primul în topul prefeințelor românilor, 66% dintre aceștia alegând să adopte sau să cumpere unul. Pe locul al doilea se află pisicile, în procent de 58%, iar papagalii sau alte păsări ocupă cel de-al treilea loc, cu un procent de 12%.
11% dintre români au ales să cumpere un pește, în timp ce alți 8% preferă iepurele ca animal de companie. Broaștele țestoase au fost achiziținate de 4% dintre români, în timp ce 3% au ales hamsteri și 2% porcușori de Guineea.
FOTO: ARPAC