Un avion care a zburat timp de 14 ore cu o gaură mare în lateral este „un caz dintr-un milion”, potrivit unui expert în aviație.
Pasagerii zborului Emirates de la Dubai la Brisbane au fost șocați să vadă pagubele când au debarcat vineri, 1 iulie, scrie euronews.com.
Compania aeriană spune că gaura a fost creată când una dintre cele 22 de anvelope ale Airbus A380 a explodat la scurt timp după decolare. Niciun pasager nu a fost rănit, iar zborul EK430 și-a putut finaliza călătoria conform planului.
Incidentul este extrem de neobișnuit, spune Dr. Johannes Boroh, fost pilot comercial și lector superior în studiile aviatice la Universitatea Kingston din Londra, pentru Euronews Travel.
„Este probabil unul la un milion. Este ceva ce nu vedem în fiecare zi.”
Un pasager de la zbor, numit Patrick, a declarat pentru Australia’s Courier Mail că a auzit un zgomot alarmant la aproximativ 45 de minute de la începutul zborului.
„S-a auzit o bubuitură puternică și l-am simțit și prin podea.”
„Echipajul de cabină a rămas calm, a oprit serviciul de alimentație și a vorbit la telefon și a verificat aripile, motoarele.”
La apropierea de aeroportul din Brisbane, echipajul i-a informat pe controlorii de trafic aerian că vor avea nevoie de servicii de urgență la aterizare, relatează Aviation Herald – care acoperă incidentele aviatice.
comentatori de pe rețelele de socializare s-au întrebat de ce echipajul a decis să continue după ce a detectat o defecțiune.
Emirates Airbus A380 (A6-EVK) departed rwy 30L at Dubai (OMDB), VAE on flight #EK430 to Brisbane, Qld, Australia where it landed safely. After landing, a large hole was seen in the left fuselage, allegedly coming from a detached bolt in the nosegear.https://t.co/o1EqBuJ0bA pic.twitter.com/s4p6tIpXDw
— JACDEC (@JacdecNew) July 2, 2022
Dar din perspectiva unui pilot, explică dr. Boroh, dacă nu există „indicații” care apar pe sistem, atunci nu pot face mare lucru.
Deteriorarea a avut loc pe o parte a carenului aerodinamic al avionului – panoul exterior sau „pielea” aeronavei.
„În niciun moment nu a avut niciun impact asupra fuselajului, cadrul sau structura aeronavei”, a declarat Emirates.
„Dacă auziți o bubuitură puternică ca pilot, mai întâi, echipajul de cabină se va opri și va inspecta, aruncând o privire în afara aeronavei”, spune dr. Boroh. În acest caz, „Desigur [nu au putut] vedea nimic, deoarece gaura era sub ei”.
Nu există camere antrenate în această parte a avionului și nici senzori pentru a verifica dacă există găuri. Cu verificări vizuale și indicatoare care nu arată nicio problemă, piloții nu au avut motive să fie prea îngrijorați, adaugă el.
O a treia verificare pe care probabil l-au făcut este să contacteze Aeroportul din Dubai pentru a vedea dacă vreo parte a avionului a fost pierdută în timpul decolării. Dar rapoartele indică că pista era liberă de resturi.
Pasagerii ar fi experimentat un zbor mai zgomotos decât în mod obișnuit, dar nu erau în niciun pericol, potrivit universitarului în aviație.