Liderul PMP, Eugen Tomac, lansează un atac la adresa premierului Viorica Dăncilă după ce reprezentanții Volkswagen au anunțat, marți, că planurile de dezvoltare a unei fabrici în Turcia sunt în stadiu de evaluare și nu se caută locații alternative.
Anterior, Dăncilă dăduse vina pe liberali, în cazul în care nemții nu vor business-ul în țara noastră. Șefa PSD a afirmat că europarlamentarii PNL nu susțin înființarea unui sediu Volkswagen în România și că liderul grupului PPE Manfred Weber a trimis o scrisoare companiei în care arată susținerea unei fabrici în Bulgaria. În acest context, Dăncilă a declarat chiar că va vorbi direct cu cancelarul german, Angela Merkel.
Într-o postare pe Facebook, Eugen Tomac susține că, având în vedere anunțul șefului de producție de la Volkswagen, premierul demis s-a pus într-o situație penibilă prin declarațiile făcute, iar asta „nu face altceva decât să evidenţieze lipsa de logică şi de strategie în atragerea unor investitori de acest tip”.
”Breaking News! Negocierile dintre Viorica din Videle şi Angela Merkel au eşuat după un accident medical al Premierului demis al României – a făcut scurtă la mână de la gesticulat.
Şeful de producţie al Volkswagen a anunţat, ieri, că nu se caută în mod activ o locaţie alternativă la fabrica pe care compania germană ar fi urmat să o construiască în Turcia. Această informare extrem de seacă evidenţiază penibilul în care s-a plasat Premierul demis al României, Viorica Dăncilă, care ne anunţa, cu surle şi trâmbiţe, că rezolvă ea cu Merkel problema. Asta imediat după ce a susţinut, fără să probeze, că PPE ar fi vrut ca fabrica ipotetică să se realizeze în Bulgaria. S-o fi gândit ea că vor nemţii să construiască într-o ţară în Schengen şi fără MCV.
Bâlciul acesta politic în care s-au angrenat diverşi decidenţi actuali sau ipotetici nu face altceva decât să evidenţieze lipsa de logică şi de strategie în atragerea unor investitori de acest tip”, a scris liderul PMP pe Facebook.
Eugen Tomac mai precizează că decidenții politici ar trebui să fie preocupați de îndeplinirea condițiilor de infrastructură, legislație și forță de muncă, necesare pentru ca investitorii să vină în România.
”Dacă vrem ca Volkswagen sau Mercedes să vină să îşi facă fabrici în România trebuie să-i ascultăm pe cei de la Renault sau Ford. Şi aceştia pun trei condiţii de bun – simţ:
1. Infrastructură rutieră care să lege România de Europa pentru a-şi putea scoate producţia din ţară către ţările occidentale. De asemenea, dezvoltarea infrastructurii către mare sau fluviale, pentru că e mai simplu de trimis un cargo maritim către Asia sau Africa.
2. Predictibilitate în ceea ce priveşte legislaţia. România, de la instalarea USL în 2012 şi în guvernele succesive ale PSD, a cunoscut modificarea de peste 1.000 de ori numai a Codului Fiscal.
3. Forţă de muncă bine calificată pentru aceste domenii. Or, asta înseamnă şi o modificare a curriculei şcolare şi a pregătirii tinerilor care vor să înceapă o carieră în acest sens.
În loc să ia în calcul rezolvarea acestor trei probleme stringente, decidenţii de acum şi cei potenţiali se laudă, în dulcele stil dâmboviţean, că «sună ei şi rezolvă»”, a mai scris Eugen Tomac pe Facebook.
„Urmărim evoluţiile. Planurile pentru Turcia sunt în prezent în aşteptare. Nu căutăm în mod activ locaţii alternative”, a declarat Andreas Tostmann, şef de producţie la Volkswagen.
Subiectul a intrat în atenția publică în România după ce compania germană a amânat decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii Volkswagen. Potrivit unor informații, fabrica ar fi urmat să fie construită la Arad.