Sistemul de învățământ este dator să sprijine și, la nevoie, să orienteze familiile în rolul lor fundamental pe care îl au în educarea copiilor, a explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, joi, pe B1 TV, la „News Pass” cu Laura Chiriac.
„O strategie națională de educație parentală este absolut necesară pentru că slaba informare a părinților, mai ales a celor din mediile dezavantajate, cu privire la creșterea și îngrijirea copiilor are întotdeauna drept consecință neglijarea copilului în toate formele ei de manifestare. Mă refer aici nu numai la abandon școlar, mă refer la neglijență fizică, neglijență educațională, neglijență emoțională, foarte important, neglijență din perspectiva sănătății mentale, lipsă de supraveghere adecvată, foarte multe forme de manifestare care se constituie în factori care, alături de mortalitatea infantilă, de sărăcie și de malnutriție, afectează un număr foarte mare de copii și familiile acestora”, a explicat oficialul.
Nimeni nu s-a născut învățat să fie părinte, a punctat Sorin Cîmpeanu.
„Am lansat această strategie în dezbatere pentru că noi credem în necesitatea ei, pentru că noi ne dorim comunități responsive, cu școli atractive și fără copii neglijați. Aș vrea să vă precizez, și personal, și din orice altă perspectivă, că nu ne-am născut nici unii dintre noi învățați să fim părinți. Să fii părinte e un lucru care se învață. Un rol fundamental în educarea copiilor îl are familia, în sensul larg, ca microunivers al societății. Sistemul de învățământ este dator să sprijine și, la nevoie, să orienteze familia în acest rol.
Asta face strategia aceasta, își propune să sprijine și să orienteze familia în acest rol extrem de important pe care îl are cu privire la educarea copiilor. Educarea copiilor nu se face doar în școală, educarea copiilor se face în familie deopotrivă”, a adăugat liberalul.
Întrebat ce se va face concret pentru părinți, el a continuat: „Avem deja un număr important de formatori, avem de asemenea un număr de profesori pregătiți ca în cel mai scurt timp, spre exemplu, la începutul fiecărui an școlar, în mod deosebit la începutul unui ciclu de învățământ, banalele ședințe cu părinții să se transforme în adevărate acțiuni-suport de informare, de educare a părinților din diverse perspective, o perspectivă importantă fiind aceea a orientării școlare a copiilor lor”.