Trenul Otopeni – Gara de Nord va fi pus în funcțiune cu călători din 12 decembrie (VIDEO)

Trenul Otopeni – Gara de Nord va fi pus în funcțiune cu călători din 12 decembrie (VIDEO)
foto: Inquam Photos / George Calin

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a anunțat că trenul Otopeni – Gara de Nord va fi pus în funcțiune cu călători din 12 decembrie 2020. „În această perioadă se realizează testele dinamice pentru acest obiectiv”, a precizat demnitarul, marți, în conferința de presă privind bilanțul primului an de mandat în funcție.

Lucian Bode, despre punerea în funcțiune cu călători a trenului Otopeni– Gara de Nord

„Așa cum bine știți, în această perioadă se realizează testele dinamice pentru acest obiectiv. Estimăm că recepția acestui obiectiv se va realiza în intervalul 2 – 4 decembrie. Punerea în funcțiune cu călători se va realiza odată cu noul mers al trenurilor – 12 decembrie 2020. În acest moment, CFR Infrastructură, care este proprietarul infrastructurii, primește solicitări de trasă, ei vor analiza câte solicitări au. Cert este că 19,5 km, din care 7,8 km linie dublă, plus acest racord nou, în condiții normale, ar trebui să fie parcurs între 15 și 17 minute”, a declarat Lucian Bode.

Ministerul Transporturilor a explicat că intervalul de timp între plecări va fi stabilit când se va ști câți operatori vor fi pe acest traseu.

„Vom vedea la momentul imediat ce vom avea toate solicitările inventariate câți operatori vor opera pe acest traseu și atunci vă vom spune exact la ce interval de timp va pleca un tren din Gara de Nord, respectiv Otopeni”, a spus demnitarul.

Lucian Bode a susținut, marți, o conferință de presă în care a prezentat bilanțul primului an de mandat. Anul care se încheie a fost unul „complicat prin prisma crizei sanitare care a lovit întreaga lume, nu doar România, afectând domenii economice importante, inclusiv domeniul Transporturilor”, a subliniat ministrul.

„Astăzi, în prezența dumneavoastră, voi face un scurt bilanț, un bilanț al acestui an care se încheie, un ancomplicat prin prismacrizei sanitarecare a lovit întreaga lume, nu doar România, afectând domenii economice importante, inclusiv domeniul Transporturilor. Am strâns în paginile acestei broșuri cele mai importante evoluții înregistrate în toate modurile de transport în ceea ce privește investițiile, cele mai importante decizii și măsuri pentru relansarea unor sectoare grav afectate, precum cel aerian, dar și cele mai importante acțiuni pe componenta de fonduri europene, a activității și, bineînețeles, pe componenta de comunicații a activității din ultimele 12 luni”, a afirmatLucian Bode.

Ministrul Transporturilor susține că „afost un an intens, în care am imprimat domeniului Transporturilor acel dinamism care îi lipsea și cred eu că am reușit să repornim acel angrenaj al investițiilor în infrastructura de transport, pe care – am spus și o repet – se va reclădi economic România în următoarea decadă”.

„Fără a avea pretenția că au fost rezolvate toate problemele domeniului, am reușit în acest an să asumăm decizii strategice, să lansăm un document major, de viziune pe termen mediu și lung. Evident, mă refer la planul de investiții pentru infrastructura de transport perioada 2020-2030. Foarte important, consider eu, am deblocat proiecte majore de infrastructură pe toate cele patru moduri de transport. Aș putea să dau și câteva exemple: Sibiu-Pitești, Autostrada Transilvania, Varianta Ocolitoare Bacău, Drum Expres Craiova-Pitești sau Coridorul IV feroviar. Lucrul care mă bucură cel mai mult este că am reușit în acest an să menținem toate șantierele deschise. Am deschis noi șantiere, am revitalizat și accelerat proiecte esențiale peste care, din păcate, se așternuse praful în sertarele companiilor din portofoliul Ministerului Transporturilor”, a adăugatLucian Bode.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`