Folosirea corectă și corespunzătoare a sistemului de aer condiționat în mașină, în sezonul rece, îi poate scuti pe șoferi de problemele create de aburirea geamurilor.
Deși mulți șoferi subestimează capacitățile acestuia, aerul condiționat nu este doar benefic în zilele călduroase, ci poate fi de asemenea extrem de util în sezonul rece, dacă este folosit corespunzător.
Aburirea geamurilor mașinii afectează nivelul de vizibilitate al șoferului și crește riscul producerii unor accidente. Fenomenul de aburire al geamurilor se produce atunci când aerul cald și umed intră în contact cu suprafața rece a acestora.
O rezolvare rapidă a acestei probleme este oferită de sistemul de încălzire al mașinii, direcționând fluxul de aer direct către geamuri. Această operațiune reduce posibilitatea producerii fenomenului de condensare și împiedică aburirea geamurilor.
De asemenea, aerul condiționat are un rol important în combaterea acestui fenomen. Eliminând umezeala din aerul prezent în interiorul mașinii, sistemul de aer condiționat contribuie eficient la menținerea clarității geamurilor.
Este esențială utilizarea corectă a sistemului de aer condiționat, mai ales la temperaturi de peste cinci grade Celsius, deoarece sub această temperatură nu are randament și nici eficiență.
De asemenea, unele modele de mașini, cu un nivel mai ridicat de echipare, pot avea integrat în parbriz și lunetă un sistem suplimentar de încălzire ce asigură la o dezaburire mult mai eficientă, decât în cazul folosirii sistemului clasic de încălzire.
Posesorii de mașini electrice cu pompă de căldură trebuie să țină cont de faptul că sistemul de aer condiționat face parte dintr-un ansamblu mai larg, optimizat, iar pornirea acestuia în sezonul rece poate crește consumul de energie.
Totuși, iarna, pentru a evita ca geamurile să se aburească este indicat să nu folosiți opțiunea de recirculare a aerului care oprește intrarea aerului proaspăt în mașină și îl recirculă pe cel existent în interior, contribuind la crearea unui condens mai mare,, potrivit efahrer.chip.de.