General Motors a ajuns la un acord și va intra în circuitele Formula 1, în 2026, cu mașinile Cadillac

General Motors a ajuns la un acord și va intra în circuitele Formula 1, în 2026, cu mașinile Cadillac
Sursă foto: Hepta

Gigantul auto american General Motors a ajuns la un acord de principiu pentru a intra în Formula 1 în 2026 cu marca sa Cadillac.
Un comunicat de luni arată că GM și partenerul său, grupul american TWG Global, s-au angajat să numească o nouă echipă după marca de lux Cadillac a GM și să-și construiască propriul motor, anunță BBC.

GM și TWG vor plăti o taxă de 450 de milioane de dolari

Greg Maffei, președinte și director executiv al deținătorului drepturilor comerciale de F1 Liberty Media, a declarat: „Prin planurile de creștere continuă ale Formula 1 în SUA, am crezut întotdeauna că primirea unui brand impresionant din SUA precum GM/Cadillac în grilă și GM ca un viitorul furnizor de unități de alimentare ar putea aduce valoare și interes suplimentar pentru sport.

„Considerăm că conducerea General Motors și partenerii lor au făcut progrese semnificative în pregătirea lor de a intra în Formula 1.
Suntem încântați să mergem mai departe cu procesul de aplicare pentru ca echipa GM/Cadillac să intre în campionat în 2026.”

Mohammed Ben Sulayem, președintele FIA, organismul de conducere al F1, a declarat: „General Motors este o marcă globală uriașă și o mare putere în lumea OEM (producător de echipamente originale) și lucrează cu parteneri impresionanți.

„Sustin pe deplin eforturile depuse de FIA, Formula 1, GM și echipă pentru a menține dialogul și a lucra spre acest rezultat al unui acord de principiu pentru a progresa această cerere de a aduce o echipă cu marca GM/Cadillac pe grilă pentru Campionatul Mondial FIA de Formula 1 2026.

„Toate părțile, inclusiv FIA, vor continua să lucreze împreună pentru a se asigura că procesul progresează fără probleme”.

Surse principale din F1 au declarat pentru BBC Sport că GM și TWG vor plăti o taxă de 450 de milioane de dolari pentru a asigura intrarea.

Aceasta va fi împărțită între cele 10 echipe existente, drept compensație pentru pierderea lor în bani, ca urmare a veniturilor F1 împărțite acum în 11 părți, în loc de 10.

Echipele primesc în total în jur de 63% din veniturile F1.

Deocamdată favorita este Ferrari

Echipa Cadillac va trebui să cumpere un motor de client de la un furnizor existent pentru a acoperi decalajul înainte ca propriul motor să fie terminat, ceea ce nu este de așteptat să fie înainte de 2028.

Discuțiile nu au fost finalizate, dar favorita momentan este Ferrari. Echipa italiană va avea o aprovizionare de rezervă din 2026, ca urmare a transformării uneia dintre cele două echipe actuale de clienți, Sauber, în intrarea oficială a Audi, pentru care compania germană de automobile își construiește propriul motor.

Noua intrare Cadillac este o revizuire a ofertei Andretti care a fost respinsă de F1 în ianuarie.

F1 a spus la acea vreme că nu crede că proiectul Andretti, care a fost în parteneriat cu Cadillac, ar putea adăuga valoare sportului.

Această ofertă revizuită este privită diferit, deoarece va fi GM care va intra ca proprietar de echipă.

Noua echipă va fi un efort comun între GM și TWG, cu Dan Towriss, proprietarul echipei americane Andretti Global, și Mark Walter de la TWG ca ceilalți investitori cheie.

Towriss a fost la Marele Premiu din Las Vegas de weekendul trecut, lucrând la noul proiect.

Michael Andretti, care a co-fondat echipa care îi poartă numele, nu mai este implicat după ce a renunțat la rolul său în Andretti Global în septembrie.

Fostul pilot de IndyCar și F1 a fost privit ca o figură dezbinătoare. F1 se confruntă cu o investigație din partea Departamentului de Justiție al SUA cu privire la decizia sa de a respinge intrarea inițială a lui Andretti.

Tatăl lui Michael, Mario Andretti, campionul mondial de Formula 1 din 1978, urmează să fie implicat în calitate de consilier.

Bătrânul de 84 de ani a scris într-o postare pe X: „Mă simt foarte norocos că am putut să rămân atât de mult timp și să fac ceea ce îmi place atât de mult.

„Și ideea că Cadillac F1 Team mă vrea în preajmă… O să ajut unde pot, un rol neexecutiv în echipă, neimplicat în operațiunile de zi cu zi (pentru că nu vreau un loc de muncă ), dar oferind sfaturi, inspirație, prietenie, mă simt mai mult de norocos.”

Intrarea GM va crește la șase numărul producătorilor de mașini care construiesc motoare pentru F1, pe lângă Mercedes, Ferrari, Ford, Honda și Audi.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
22:26 - Stupoare în Spania după ce titlul mondial la Scrabble în spaniolă a fost câștigat de un om care nu vorbește limba: „O umilință incredibilă”
22:12 - PSD, PNL, USR, UDMR și minoritățile anunță că intră împreună la guvernare / Se discută și despre susținerea unui posibil candidat comun pro-european la prezidențiale
22:07 - Declarația neașteptată pe care i-a făcut-o Donald Trump, Prințului William. „Unii oameni arată mai bine…”
22:03 - Polițiști loviți și amenințați cu moartea de un șofer oprit în trafic! Avea farurile stinse, mirosea a alcool și a refuzat să i se pună etilotestul
21:58 - Diana Șoșoacă, noi dezvăluiri despre Călin Georgescu: „Îl susțineam dintr-o obligație de situație, dar ce era după el, era potopul! De abia aștept să …”
21:55 - Radu Miruță (USR), despre instituțiile responsabile pentru criza politică: „Fie nu au mirosit nimic și e grav, fie au mirosit și au fost parte din povestea asta”
21:39 - Vlad Nistor: Mi se pare că noi toți ne ducem după fentă. Tot ce se întâmplă zilele acestea e ceva construit pentru a distrage atenția opiniei publice (VIDEO)
21:38 - Adrian Țuțuianu: „Cred că mulți oameni s-au lămurit că domnul Călin Georgescu amestecă lucrurile, minte de foarte multe ori prin omisiune / Trebuie să existe credibilitate în toate acțiunile statului” (VIDEO)
21:33 - România, țara din UE cu cei mai puțini pensionari care continuă să lucreze. De ce revin românii pe piața muncii după retragere
21:12 - Ministrul Apărării și ambasadoarea SUA, în vizită la Baza de la Kogălniceanu. Angel Tîlvar: Am simțit nevoia să transmit tuturor aliaților noștri că România rămâne ferm angajată pe parcursul euroatlantic