Bucureştiul este unul dintre cele mai aglomerate oraşe din Europa din punctul de vedere al circulaţiei rutiere. În Capitală, timpul petrecut în ambuteiaje creşte cu 41% parcurgerea unui traseu, iar la orele dimineţii creşte cu 89%, potrivit unui studiu realizat în urmă cu 2 ani de producătorul de aparate de navigaţie GPS TomTom.
Şi nu e de mirare dacă ne gândim că sunt 455 de maşini la mia de locuitori, dublul mediei naţionale.
Traficul sufocant de astăzi mai reflectă și corupția și promisiunile electorale neonorate din ultimii 26 de ani, transmite Digi24. Cu un buget anual de peste un miliard de euro, Bucureştiul s-a ales, după Revoluție, cu pasajul subteran de la Casa Presei şi cu cele supraterane de la Basarab, Mihai Bravu şi Pipera. Singurul bulevard lărgit cu preţul a zeci de monumente istorice distruse este Uranus, dintre Calea Victoriei si Parlament. Celelalte investiţii promise în diferite cartiere au rămas la stadiul de gogoși electorale, ca şi autostrada suspendată.
Astăzi, conform Institutului Naţional de Statistică, unul din cinci autoturisme este înmatriculat în Bucureşti.
Și Gabriela Firea a promis un trafic decent în Capitală în timpul campaniei electorale. După alegeri, însă, situația este aceeași. Mai mult, chiar dacă primeşte o subvenţie anuală de 550 de milioane de lei, din bugetul Capitalei, regia bucureşteană de transport public este în colaps. Iar autobuzele care transportă în acest moment călătorii sunt un pericol public.
În lumea largă, trafic rutier mai aglomerat decât Bucureştiul este doar în şase metropole: Ciudad de Mexico, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro şi Moscova. O realitate alarmantă, cauzată în mare parte de infrastructura rămasă, parcă, în Evul Mediu.
Traficul rutier bucureștean a început să prindă contur abia după anul 1957, iar la jumătatea anilor 1980, în Bucureşti erau înmatriculate aproximativ o sută şi cincizeci de mii de maşini, iar acum peste 1 milion.
După anul 1990, când restricţiile comuniste au dispărut, cine a vrut a devenit şi şofer, şi proprietar de maşină.
Parcul vehiculelor înmatriculate în circulaţie la 31 decembrie 2015 totaliza peste 6,6 milioane vehicule. Cele mai multe mașini sunt înmatriculate în București. Pe locul doi se plasează județul Timiș cu 3,38 de locuitori la o mașină, urmat de județele Brașov, Cluj, Arad și Constanța.
Cele mai puține mașini sunt înmatriculate în Călărași, Vaslui, Botoșani și Teleorman.